بلاگ

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

هنگام خرید وسایل برقی آشپزخانه باید به چه نکاتی دقت کرد؟

هنگام خرید وسایل برقی آشپزخانه باید به نکات بسیاری توجه کنید و اطلاعات کاملی نسبت به آنها داشته باشید. خرید لوازم ضروری مانند خرید یک ماشین می تواند دشوار و طاقت فرسا باشد. در هنگام خرید لوازم آشپزخانه با گزینه های بسیاری روبرو هستید. در جهان امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، لوازم های متنوع با ویژگی های مختلفی در بازار عرضه شده اند. همانطور که می دانید لوازم آشپزخانه از مهمترین بخش لوازم خانه محسوب می شوند و از این رو باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. باید لوازم آشپزخانه را به گونه ای انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشند.

مشخص نمودن میزان بودجه

لوازم خانگی تنوع بسیار زیادی دارد و برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند. با توجه به تنوع لوازم آشپزخانه، با هر بازه قیمتی می توان آن را خریداری کرد. البته توجه داشته باشید که مواردی مانند فناوری پیشرفته، جنس بدنه، عملکرد دستگاه و… سبب افزایش قیمت می شوند. با تعیین میزان بودجه، می توانید گزینه های پیش روی خود را محدود کنید و با توجه به بودجه خود وسایل برقی آشپزخانه مورد نظر را خریداری کنید.

بدون تفکر خرید نکنید

افراد بسیاری در هنگام خرید لوازم آشپزخانه وسوسه طراحی جدید و چشمگیر محصول می شوند. اما بهتر است بدون فکر و تحقیق در مورد قابلیت ها و ویژگی محصول، آن را خریداری نکنید. اگر قصد خرید یخچال، گاز یا هود آشپزخانه را دارید، به نیاز خود و خانواده فکر کنید و کمی در مورد آنها تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید محصول کنید.

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

برای خرید برند مطمئنی را انتخاب کنید

برند در لوازم آشپزخانه بسیار مهم است. بسیاری از افراد معتقدند بهترین برند، گرانترین محصول است اما باید بگوییم این باور کاملا اشتباه است. برندهای بسیاری هستند که با وجود قیمت بالا، امکانات و قابلیت های خوبی را ارائه نخواهند داد. در هنگام خرید لوازم آشپزخانه برندی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما و خانواده شما باشد.

مطالعه کنید
مقایسه سینک توکار و روکار

در مورد خرید لوازم آشپزخانه اطلاعات بیشتری کسب کنید

در هنگام خرید وسایل برقی آشپزخانه از تجربه دیگران استفاده کنید، استفاده از تجربه دیگران در این موارد به شما یک آگاهی کلی نسبت به لوازم آشپزخانه خواهد داد و می توانید گزینه مناسب تری را برای خرید انتخاب کنید.

با توجه به نیاز خود و خانواده خرید کنید

در هنگام خرید لوازم آشپزخانه در نظر گرفتن نیاز خود و خانوادتان امر مهمی است. اگر خانواده پر جمعیتی هستید مسلما نیاز بیشتری خواهید داشت و بهتر است به دنبال لوازم آشپزخانه مدرن تر و گران قیمت تر بروید؛ اما اگر خانواده کم جمعیتی هستید و به ندرت از لوازم آشپزخانه استفاده می کنید، می توانید لوازم ارزان تری خریداری کنید.

خرید لوازم آشپزخانه در ابعاد مناسب و استاندارد

هر آشپزخانه ای نیازمند لوازم با دوام و در عین حال مدرن است. برای اینکه خرید رضایتمندی را تجربه کنید، باید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از نکاتی که در هنگام خرید لوازم آشپزخانه باید به آن توجه کنید، اندازه لوازم خانگی است. اندازه لوازم آشپزخانه شامل ارتفاع، عرض، طول، گوشه و کنار می شود. برای خرید گاز باید اتصالات قسمت پشت دستگاه را در نظر بگیرید و با توجه به آن لوازم مورد نظر را خریداری کنید.

به برچسب انرژی لوازم آشپزخانه دقت کنید

وسایل برقی آشپزخانه باید از برچسب انرژی برخوردار باشند. این امر برای مصرف کنندگان و همچنین تولیدکنندگان بسیار مهم است. امروزه بیش از ۷۵ درصد از تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه این استانداردها را رعایت می کنند و با توجه به این موارد لوازم را تولید می کنند.
بیشترین مصرف انرژی برق به لوازمی مانند ظرفشویی، لباسشویی و یخچال اختصاص داده می شود. با خرید لوازم کم مصرف، تا حد زیادی از مصرف انرژی یک خانواده کم خواهد شد. در برچسب انرژی که روی محصولات قرار دارد گرید g بیشترین میزان انرژی و گرید A کمترین میزان انرژی را نشان خواهد داد. در هنگام خرید لوازم آشپزخانه، لوازمی را خریداری کنید که با کمترین میزان مصرف انرژی بهترین کارایی را به شما ارائه دهد.

مطالعه کنید
بهترین سایت برای خرید لوازم ساختمان

ماشین ظرفشویی و فر

در هنگام خرید یک ظرفشویی مناسب، باید به بدنه مقاوم، چرخه دمایی، صدای کم، تعداد بازوی آبپاش و همینطور گرمکن آب داخلی توجه کنید. چرخه دمایی ماشین ظرفشویی باید بین ۵۵ تا ۷۰ درجه باشد. شما قبل از اینکه اقدام به خرید فر برای آشپزخانه بکنید، ابتدا باید هدف خود را از خرید فر مشخص کنید. باید نوع و مقدار استفاده خود را از فر تعیین کرده تا بتوانید گزینه بهتری را برگزینید. فرها با توجه به برند و شرکت تولیدکننده ابعاد مختلفی دارند و با کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندهای مختلف و توجه به نیاز خود می توانید ابعاد مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

فریزر و جاروبرقی و یخچال

بسیاری از افراد در هنگام خرید جاروبرقی بر این باورند که دستگاه با توان بیشتر کیفیت بیشتری نیز دارد، اما توجه داشته باشید که توان جاروبرقی به مساحت خانه شما بستگی خواهد داشت. اگر خانه کوچکی دارید می توانید جاروبرقی با توان ۱۳۰۰ وات را خریداری کنید و اما اگر خانه شما بزرگ باشد باید جاروبرقی با توان ۲۰۰۰ وات را تهیه کنید.
امروزه یخچال و فریزر ها تنوع بسیار زیادی دارند. در هنگام خرید این وسایل برقی آشپزخانه توجه داشته باشید که دستگاهی که دارای آبریز خارجی باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. معمولا دستگاهی که فریزر آن ها در قسمت پایین قرار گرفته باشد، مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. یک یخچال خوب دارای قابلیت تصفیه هوا، تنظیم رطوبت و برفک زدایی است.

مطالعه کنید
اجاق گاز صفحه ای سارگاتی یک انتخاب مطمئن

هود و اجاق گاز

در هنگام خرید اجاق گاز برای آشپزخانه باید به سیستم ترموکوپل، تعداد شعله های گاز، فندک سریع، مقاومت در برابر گرما و ضربه توجه کنید. هود و اجاق گاز از مهمترین وسایل برقی آشپزخانه محسوب می شوند. برای خرید هود باید به سایز آن توجه کنید و هوای را انتخاب کنید که با سایز اجاق گازتان هماهنگی داشته باشد. هود مناسب آشپزخانه هودی است که پهنای آن با اجاق گاز شما برابر یا حتی بیشتر باشد.

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه

در هنگام خرید هود، ابعاد گاز خود را یادداشت کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. اما چه هودی خریداری کنیم؟ هود ها در دو نوع داکت و بدون داکت در بازار عرضه شده اند و هودهای داکت هوا را به بیرون از خانه می برند در صورتی که هودهای بدون داکت چنین قابلیتی را ندارند. هودهای بدون داکت هوای آشپزخانه را مجددا وارد آشپزخانه می کنند و در واقع فیلتر ذغالی موجود در این هود سبب می شود کمی از مقدار بو و ذرات دود کاسته شود. این فیلترها باید به صورت مداوم تعویض شوند.

سخن پایانی

به صورت کلی در هنگام خرید وسایل برقی آشپزخانه باید به موارد بسیاری توجه کنید تا بهترین گزینه را برای خرید برگزینید. مستر ماکان یکی از سایت های بسیار معتبر در زمینه فروش لوازم خانگی است. مستر ماکان در این زمینه سابقه طولانی مدتی داشته و با ارائه لوازم با کیفیت توانسته رضایت مصرف کنندگان بسیاری را جلب کند. اگر نمی دانید برای وسایل برقی آشپزخانه خود چه برندی را انتخاب کنید و کدام برند کیفیت بهتری دارد، می توانید با کارشناسان سایت مستر ماکان تماس بگیرید. کارشناسان ما می توانند شما را به بهترین نحو همراهی کنند.