بلاگ

نکات پیش از خرید هود کن

نکات پیش از خرید هود کن

نکاتی که پیش از خرید هود برای آشپزخانه باید بدانید

آشپزخانه قلب هر خانه است و بسیاری از فعالیت های روزمره از جمله تهیه و صرف غذا در محیط آشپزخانه انجام می شود. برای تهیه هر وعده غذایی بدون شک مدت زمانی در آشپزخانه صرف می شود. انتشار بوهای نامطبوع مانند بوی روغن و مواد غذایی حین آماده سازی جزئی گریزناپذیر در فرآیند آشپزی به حساب می آید. برای رفع این مشکل، هود های آشپزخانه به عنوان وسیله ای کاربردی در مدل های مختلف به میدان آمده اند. هود سیستمی در آشپزخانه ایجاد می کند که بوی نامطلوب غذا و سوختگی برطرف شود. زمانی که شما تصمیم به خرید هود می گیرید، با توجه به تنوع در طراحی و مدل های مختلف هود، ممکن است دچار سردرگمی شوید. مطالعه این مقاله با ذکر نکاتی کاربردی که پیش از خرید هود لازم است بدانید؛ به شما برای انتخاب مناسب ترین هود برای آشپزخانه کمک می کند.

 بررسی قدرت فن هود

اولین نکته در خرید هود، توجه به قدرت فن آن است. واحد اندازه گیری عملکرد و قدرت هود بر اساس فوت مکعب در دقیقه CMF اندازه گیری می شود. در واقع عددی که بر مبنای فوت مکعب در دقیقه به شما ارائه می شود، نشان می دهد که در یک دقیقه چه مقدار هوا توسط هود مکش می شود و از محیط آشپزخانه خارج می شود. برای انتخاب قدرت مکش و خروجی هوا در هود، لازم است به سایز آشپزخانه خود و میزان آشپزی و نوع آشپزی که دارید توجه کنید.

مطالعه کنید
راهنمای خرید یک اجاق گاز ایده آل

 بررسی صدا

دومین فاکتوری که کیفیت و کارایی یک هود با آن سنجیده می شود، واحد کیفی صدا برای شنونده است. معمولاً بسیاری از هودهای قدیمی و غیراستاندارد هنگام روشن بودن و کارکردن سر و صدای زیادی ایجاد می کنند که مزاحم افراد حاضر در آشپزخانه می شوند. خروجی صدای فن در واحد SNOSE اندازه گیری می شود. (در برخی از موارد واحد اندازه گیری دسی بل نیز است.) سرعت کارکردن فن هود به طور میانگین بین ۳‌ تا ۶ درجه قابل تنظیم است. با توجه به فرایند آشپزی و نوع آشپزی می‌توان آن را در سطح معمولی یعنی حدود ۳ و سطح بالا یعنی حدود ۷ تنظیم کرد.

نکات پیش از خرید هود کن

نکات پیش از خرید هود کن

 بخش دمنده هود

برای این که هودی با سروصدای کم انتخاب کنید، به مکان قرارگیری بخش دمنده فن توجه کنید. چرا که بخش دمنده فن بیشترین صدا را تولید می کند. این بخش می تواند در ۳ وضعیت متفاوت قرار بگیرد. در واقع اگر بخش دمنده در بدنه قسمت اصلی هود قرار بگیرد، سر و صدای بیشتری را تولید می کند. اما در صورتی که بخش دمنده در نیمه راه مجرای عبوری قرار بگیرد، صدای کمتری خواهد داشت. دمنده های اکسترنال می توانند سر و صدای احتمالی را بسیار کاهش دهند. این دمنده ها معمولاً به صورت ترکیبی با فن های کامپکت استفاده می شوند.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید توالت ایرانی

 تهویه مطبوع در ساختمان

اگر فن هود خود را قوی انتخاب می‌ کنید، باید به سیستم آرایش هوا در تهویه مطبوع نیز توجه کنید. در واقع اگر هوای خارج شده توسط هود با سرعت با هوایی عادی جایگزین نشود، سبب ایجاد تفاوت فشار بین هوای خارج از خانه با هوای داخل خانه می شود. بنابراین در نظر گرفتن یک دستگاه جایگزین در ساختمان برای جایگزینی هوا و کنترل رطوبت به هنگام استفاده از هود با فن قوی لازم است.

 بررسی ارتفاع هود از اجاق گاز

معمولاً هنگام نصب انواع هود، ارتفاع آن با اجاق گاز در فاصله استانداردی رعایت می شود. این فاصله استاندارد از سقف کانتر تا هود معمولاً ۷۶ تا ۹۱ سانتی متر است. در برخی مدل های زیر کابینتی و ترکیبی هود-ماکروویو، هود در ارتفاع پایین تری قرار می گیرد. به این نکته توجه کنید که قدرت تهویه هود با افزایش ارتفاع نصب هود کاهش پیدا می کند.

 منطقه جذب هود

عرض و عمق هود نسبت به اجاق گازی که زیر آن قرار می گیرد منطقه جذب هود نامیده می شود. معمولاً عرض هود در قسمت فن با عرض اجاق گازها مطابقت دارد. برای عملکرد مناسب، لازم است هود حداقل تمام شعله های پشتی و نیمی از شعله های جلویی اجاق گاز را پوشش دهد.

 فیلتر هود

در سیستم گریز از مرکز هود یک دریچه محفظه روغن وجود دارد که قابل تمیز شدن با فرچه یا شستشو در ماشین ظرف شویی است. فیلترهای دریچه می بایست از جنس استیل و مقاوم در هنگام شستشو باشند. پیش از خرید هود از قابل تعویض بودن فیلتر آن اطمینان حاصل فرمایید.

نکات پیش از خرید هود کن

نکات پیش از خرید هود کن

 هود با سیستم تهویه چرخشی

در برخی مدل های هود، هود نمی تواند با محیط خارج از آشپزخانه برای انتقال هوا ارتباط داشته باشد. در این مدل ها از کیت های چرخشی که دارای فیلترهای کربنی هستند و در داخل هود تعبیه می شوند، برای پاکسازی هوا استفاده می شود. هوا با عبور از این فیلترهای کربنی تصفیه می شود و بدون بو و روغن به فضای آشپزخانه برگردانده می شود. این فیلترها لازم است به طور منظم تعویض یا پاکسازی شوند.

مطالعه کنید
بهترین مدل فر توکار برقی اخوان

خرید هود با قیمت مناسب

امیدواریم شما با خواندن مقاله فوق، به هنگام انتخاب و خرید هود اطلاعات و دید جامع تری کسب کرده باشید. در صورتی که قصد خرید هود برای آشپزخانه خود را دارید، می توانید به وبسایت فروشگاه آنلاین مستر ماکان برای مشاهده انواع مدل های هود مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین کشور در زمینه عرضه انواع مدل های تجهیزات آشپزخانه و منزل است. شما می توانید پس از دریافت مشاوره خرید و مشاهده مدل های مختلف هود آشپزخانه، مقایسه قیمت ها و برندها، خرید خود را با اطمینان ثبت کنید. محصول مورد نظر شما در کوتاه ترین زمان در هر شهر ایران که باشید ، ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *