بلاگ

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش؟

هودها یکی از لوازم کاربردی آشپزخانه هستند. این دستگاه ها با تهویه هوای آشپزخانه باعث می شوند که احتمال شیوع به بیماری های تنفسی به میزان چشم گیری کاهش پیدا کند. هودها در طرح ها و مدل های مختلفی موجود هستند که در حالت کلی به دو نوع با دودکش و بدون دودکش تقسیم می شوند.
یکی از سوالات مشتریان مسترماکان این است که هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

هودهای با دودکش

عملکرد هودهای با دودکش به این صورت است که دود، بخار و بوهایی را که در هنگام پخت و پز ایجاد می‌شوند با تخلیه از آشپزخانه به بیرون از بین می‌برد. برای این کار، هودهای دودکش دارد باید به سیستم کانال هوای موجود متصل شوند.
مهم ترین کاربرد هودهای با دودکش در رستوران ها و آشپزخانه های تجاری است. زیرا توان بیشتری برای از بین بردن مقدار زیادی دود و بخاری که باید خارج شود شناخته شده‌اند.

مطالعه کنید
اجزا اجاق گاز

مزایای هود با دودکش

• به جای فیلتر کردن هوا و بازگردندن آن به آشپزخانه، با تخلیه همه چیز به بیرون، محیط آشپزی از بخار و رطوبت عاری می شود.
• از قدرت خوبی برای تهویه هوا برخوردار هستند.

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

معایب هود با دودکش

• محل نصب هودهای دودکش دارد محدود است زیرا هود و آشپزخانه را دقیقا در محیطی قرار دهید که سیستم کانال را دارید.
• هودهای کانال‌دار در مقایسه با مدل‌های بدون کانال گران‌‌تر هستند.

هودهای بدون دودکش

هودهای بدون دودکش برای تهویه هوا از یک فن با فیلترهای زغالی استفاده می کنند و هوا را از بخارات پخت و پز، چربی، دود و بو پاک می‌کنند. برخلاف هودهای دودکش کار، این نوع هودها هوا را از بو و دود فیلتر ‌می‌کنند و هوای تمیز را مجدد درون آشپزخانه بازمی گردانند.

مزایای هودهای بدون دودکش

• نصب این هودها بسیار راحت است.
• در هرجای آشپزخانه قابل نصب هستند.
• این نوع هودها برای اقامتگاه‌هایی ایده‌آل هستند که در آن‌ها کانالی در دسترس نباشد.
• هودهای بدون کانال در مقایسه با مدل‌های کانال‌دار مقرون به صرفه‌تر هستند.

مطالعه کنید
چرا باید گاز لیوسا بخریم

معایب هودهای بدون دود کش

• در مقایسه با هودهای دودکش‌دار کارایی کمتری دارند.
• فیلتر‌ها باید به طور منظم در هر ۳ تا ۶ ماه عوض شوند.

هود با دودکش بهتر است یا بدون دودکش؟

برای جواب این سوال شما باید به فضای کار، سبک آشپزی و ترجیحات شخصی خود توجه کنید. سعی کنید به این سوالات جواب بدهید تا بتوانید یک هود مناسب انتخاب کنید.
آیا برای نصب هود محدودیت مکانی دارید؟
کیفیت و رطوبت هوا در آشپزخانه شما چقدر مهم است؟
بودجه شما چقدر است؟
در نهایت باید بگوییم که همه چیز بستگی به سلیقه، نیاز و انتخاب شما دارد. قطعا آشپزخانه‌های تجاری و رستوران‌ها نیاز به هودهای کانال دار و بسیار قوی دارند. اما هودهای بدون کانال برای خانه‌ها می‌توانند بسیار مناسب باشند.

قیمت هود با دودکش و بدون دودکش

قیمت یک هود به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. مهم ترین عامل تاثیرگذار در قیمت هود، نوع آن و کیفیت قطعات به کار رفته در آن و برند تولید کننده است. هر چند برخی افراد به سراغ خرید هودهای خارجی می روند اما باید بگوییم که در سال های اخیر برندهای ایرانی نیز هودهای بسیار زیبایی تولید کرده اند که قابل رقابت با نمونه های خارجی است از طرف دیگر از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است.

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

هود با دودکش بهتر است یا هود بدون دودکش

خرید هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه در طرح های مختلف از بهترین برندها در مسترماکان موجود است. شما می توانید از بخش محصولات به قسمت هود مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مسترماکان در ارتباط باشید. هدف مسترماکان ارائه محصولات اصل با بهترین قیمت به مشتریان عزیز است.

مطالعه کنید
بهترین برندهای توالت طبی