بلاگ

هود مخفی چیست

هود مخفی چیست

هود مخفی چیست؟

در هنگام انتخاب هود آشپزخانه موارد بی شماری وجود دارند که خریداران این محصول به آن دقت می‌کنند. یکی از این موارد، مخفی و معلوم بودن هود در آشپزخانه است. هود مخفی به نوعی از هود گفته می‌شود که در داخل کابینت نصب می شود و به هیچ عنوان در داخل آشپزخانه معلوم نیست و تنها کار مکش را انجام می‌دهد. استفاده از این نوع هود تاثیر چندانی در زیبایی آشپزخانه ندارد. به همین دلیل افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند، بیشتر به قدرت و توانایی های آن توجه دارند.

در هنگام انتخاب هود آشپزخانه مخفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب درست و به جای هود آشپزخانه مخفی می تواند به شما کمک کند برای مدت زمان بیشتری از این محصول استفاده کنید و همواره از استفاده از آن لذت ببرید. برخی از مواردی که در هنگام انتخاب هود آشپزخانه مخفی باید به آنها توجه کرد عبارتند از:
• اندازه هود: هود مخفی امروزه در اندازه‌های ۶۰ یا ۹۰ سانتی متر در بازار موجود هستند. به همین دلیل در هنگام خرید این محصول باید به اندازه آن دقت نمود و اندازه را طوری انتخاب کرد که کاملا مطابق با محیط نصب و همچنین مطابق با اندازه صفحه گاز آشپزخانه باشد.
• موتور هود: یکی دیگر از مواردی که در مورد هود آشپزخانه باید به آن توجه فراوانی شود موتور محصول است. تعداد موتور های به کار رفته در این محصول و همچنین قدرت مکش آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه شود.
• صدای هود: هود هایی که سر و صدای زیادی تولید می کنند برای استفاده طولانی مدت در آشپزخانه مناسب نیستند. پس اگر هر روز غذا می پزید و استفاده از هود در اولویت کار شما قرار دارد بهتر است هود را از انواع بی صدا انتخاب کنید.
• دارا بودن گارد حرارتی: گارد حرارتی به محصول گفته می‌شود که حرارت هود را تنظیم می‌کند و از گرم شدن بیش از اندازه هود جلوگیری می‌کند. از آنجایی که هود به خودی خود در هنگام استفاده بالای گاز قرار گرفته است و گرمای زیادی دارد، تعبیه شدن گارد حرارتی در داخل آن از اهمیت بالایی برخوردار است و اجازه نمی دهد موتور هود بسوزد.
• قابلیت نصب فیلتر: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در مورد انواع مختلف هود مخفی از اهمیت بالایی برخوردار است این است که این محصول باید دارای قابلیت نصب فیلتر باشد تا اگر هیچ گونه دودکش یا هواکشی برای آن وجود نداشت، با استفاده از فیلتر بتواند کار خود را درست انجام دهد.
• دارا بودن حسگر اشباع چربی: هود مخفی بهتر است دارای حسگر اشباع چربی باشد تا اگر چربی بیش از اندازه ای به خود گرفت، چراغ حسگر اشباع چربی روشن شود و به مصرف‌کنندگان این محصول اخطار دهد که باید هود را تمیز کنند.
• دارا بودن قابلیت کنترل از راه دور: انواع مختلف هود مخفی باید کنترل از راه دور داشته باشند تا به وسیله آن بتوان در هر نقطه‌ای از خانه به راحتی هود را روشن و خاموش کرد.
• دارا بودن سنسور دود: سنسور دود یکی از قابلیت های برخی از انواع هود آشپزخانه است که به شما این اخطار را می‌دهد که وجود ذرات در فضای آشپزخانه زیاد است. برای مثال زمانی که غذا در حال سوختن باشد هود خود به خود به شما اخطار می دهد.

هود مخفی چیست

هود مخفی چیست

در هنگام نصب هود مخفی به چه نکاتی باید دقت شود؟

نصب درست در مکان مناسب می‌تواند قابلیت‌های هود مخفی را تا حدود زیادی افزایش دهد و باعث می شود محصول مورد نظر کیفیت بالاتری داشته باشد. برخی از نکاتی که برای نصب هود مخفی باید به آنها دقت نمود عبارتند از:
• فاصله هود تا اجاق گاز: یکی از مهم ترین موارد در هنگام انتخاب هود فاصله این محصول تا اجاق گاز است. فاصله مناسب هود تا اجاق‌گاز در حدود ۶۵ الی ۸۰ سانتی متر است. اگر فاصله این محصول تا اجاق گاز بیشتر باشد، قدرت مکش آن تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. اگر از این مقدار کمتر باشد هود در معرض گرمای بیشتری قرار می‌گیرد و به موتور آن آسیب وارد می شود.
• پوشش کامل سطح گاز: هنگام نصب این محصول باید دقت شود که هود به صورت کامل تمامی سطح گاز را پوشش دهد و تمامی نقاط گاز را بپوشاند، به همین دلیل انتخاب هود در حدود چند سانتی متر بزرگتر از اجاق گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.
• مجزا بودن لوله هود: به هیچ عنوان سعی نکنید لوله هود را با سایر دودکش ها و یا لوله بخاری ادغام کنید؛ زیرا در این صورت کربن دی اکسید به داخل منزل شما نشت پیدا می کند.
• کوتاه بودن دودکش هود: هرچه دودکش هود کوتاه تر باشد بهتر می توان به آن اعتماد نمود و باعث می شود تمامی دی‌اکسیدکربن از منزل خارج شود. دودکش هایی که بیش از اندازه طولانی هستند، احتمال برگشت دود به داخل منزل دارند.
مزایای استفاده از هود مخفی
• استفاده از هود مخفی در تمامی فضای آشپزخانه مناسب است؛ زیرا متناسب با تمامی دکوراسیون ها در نظر گرفته شده است. عملاً هیچگونه هودی در فضای منازل قابل مشاهده نیست.
• این محصول جای زیادی اشغال نمی کند و اندازه نسبتاً کوچکی دارد. این موضوع به بزرگتر نشان داده شدن فضای آشپزخانه کمک می کند.
• به صورت کلی این محصول نسبت به سایر انواع هود ها سر و صدای کمتری دارد.
• به دلیل تنوع بسیار بالا در اندازه هودها، این محصول برای انواع مختلف اجاق گاز مناسب است.

مطالعه کنید
موارد مهم در نصب اجاق گاز

فاکتور های موثر بر قیمت هود مخفی

• انواع مختلف هود های که در داخل ایران تولید شده‌اند و از برندهای ایرانی هستند قیمت پایین تر و مناسب تری را در بازار به خود اختصاص می‌دهند.
• هر چه میزان توانایی و قابلیت و مکش هود بالاتر باشد قیمت این محصول بالاتر خواهد رفت.
• هود هایی که اندازه بزرگتری دارند قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهند.
• در طراحی متفاوت محصولات، قیمت ها متفاوت هستند.

هود مخفی دکمه ای بهتر است یا لمسی؟

هود مخفی در دو نوع دکمه ای و لمسی در بازار موجود است و خریداران انواع مختلف آن را پسندیده و خریداری می کنند. به صورت کلی امروزه بیشتر هود های موجود در بازار از جمله هودهای لمسی هستند. این هودها قدرت بهتری دارند و خریداران بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، اما یکی از معضلاتی که در مورد هود مخفی لمسی با آن روبه‌رو هستیم این است که این محصول در بعضی از موارد با کارکرد طولانی مدت بالای اجاق گاز ممکن است عملکرد خود به خود داشته باشد، زیرا حرارت اجاق گاز مانند حرارت دست انسان عمل نموده و می‌تواند هود را خاموش و روشن کند.
به صورت کلی اگر برای مدت زمان طولانی از هود استفاده نمی کنید هود لمسی بهترین گزینه برای خرید و استفاده است.

هود مخفی چیست

هود مخفی چیست

خرید هود مخفی

در هنگام خرید هود مخفی یکی از مهم ترین مسائل برای افراد این است که محصول مورد نظر خود را از مکانهای مجاز و مطمئن خریداری کنند تا در هزینه های خرید محصولات صرفه جویی شود. همچنین محصولات اصل در اختیار آنها قرار بگیرد. هدف ما در سایت اینترنتی مستر ماکان این است که محصولی کاملا درجه یک و اصل را در اختیار مصرف کنندگان در سراسر نقاط ایران قرار دهیم. به همین دلیل اگر به دنبال خرید محصولی با کیفیت و اصالت هستید، خرید محصول از مستر ماکان را در اولویت کار خود قرار دهید.

مطالعه کنید
۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *