بلاگ

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه

پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه یکی از مراقبت‌ های لازم و ضروری است که باید به‌ صورت دوره‌ ای انجام شود. البته لازم است بدانید که تمیز کردن هود آشپزخانه فقط به بخش بیرونی و ظاهری آن محدود نمی‌ شود؛ بلکه لازم است فیلترهای هود نیز تمیز شوند. در صورت تمیز نکردن فیلترهای هود در سوراخ‌ های فیلتر انسداد ایجاد می‌ شود و با وجود رسوب چربی در فیلتر دیگر هود عملکرد درستی نخواهد داشت. جهت آشنایی با ۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود در این مقاله از مسترماکان همراه ما باشید.

مراحل اولیه تمیز کردن هود

برای تمیز کردن هود آشپزخانه باید چند مرحله اصلی که در ادامه بررسی می‌ کنیم را پشت‌ سر بگذارید و سپس با روش‌ های آسانی که ذکر می‌ شود فیلتر هود را از چربی پاک کنید.

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

  • تمیز کردن گرد و غبار هود

برای آن‌ که در مرحله اول بتوانید هود آشپزخانه را تمیز کنید، نیاز به یک پارچه دارید که باید آن را روی گاز پهن کنید تا هنگام تمیز کردن هود ذرات و آلودگی روی آن پخش نشود؛ سپس به کمک یک پارچه خشک باید گرد و غبار روی هود را تمیز کنید. برای این کار تمامی بخش‌ ها و کناره‌ های هود را به‌ خوبی پاک کنید تا سطح آن کاملا تمیز شود.

  • تمیز کردن سطح خارجی

برای انجام این مرحله شما به صابون یا هر نوع شوینده از بین برنده چربی نیاز دارید که باید آن را با آب گرم ترکیب کنید تا حسابی کف کند؛ سپس برای و پاک کردن ذرات چربی روی هود می‌ توانید از یک برس یا یک پارچه مناسب استفاده کنید. پس‌ از اتمام کار لازم است با یک حوله نمدار کف را تمیز کرده و سپس آن را به‌ خوبی خشک کنید.

  • تمیز کردن سطح زیر هود

برای تمیز کردن سطح زیر هود باید فیلترها را جدا کنید. برای انجام این کار شما نیاز به دستکش، مقداری جوش شیرین و کمی صابون خواهید داشت که باید این مواد را با مقداری آب یا تمیزکننده ضد چربی مخلوط کنید و به وسیله یک برس از آن استفاده کنید. این محلول که حاوی جوش شیرین است، می‌ تواند ترکیبات اسیدی چربی‌ های چسبیده را خنثی کرده و در خود حل کند.

  • بررسی دریچه هود

پس‌ از آن‌ که فیلتر و سطح ظاهری هود را با محلول جوش شیرین تمیز کردید، لازم است مجرای هود را نیز مورد بررسی قرار دهید تا کاملاً دریچه آن باز باشد. برای انجام این کار بهتر است از یک چراغ‌ قوه استفاده کنید تا بتوانید به‌ صورت دقیق‌ تر آن را مشاهده کنید. چنانچه در این زمینه تخصص کافی ندارید، توصیه می‌ کنیم از افراد کارشناس برای انجام این کار کمک بگیرید. این کار باعث می‌ شود تا عملکرد هود شما بهتر شود و در طولانی‌ مدت بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

مطالعه کنید
چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

تمیز کردن فیلتر هود با آب جوش، مایع ظرفشویی و جوش شیرین

اگر نمی‌ دانید که چگونه هودهای قدیمی را تمیز کنید، بهترین راهکار برای شما استفاده از مایع ظرفشویی، آب جوش و جوش شیرین است. برای این کار لازم است ابتدا یک ظرف بزرگ پر از آب جوش در دسترس داشته باشید و سپس به‌ اندازه یک چهارم لیوان جوش شیرین و یک قاشق مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و کاملاً هم بزنید. سپس فیلتر هود را درون این ترکیب قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.
در نهایت می‌ توانید با استفاده از یک برس غیرفلزی فیلترها را کاملاً تمیز کنید. اگر فکر می‌ کنید که فیلتر هنوز هم کمی کثیف است می‌ توانید از مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید تا راحت‌ تر تمیز شوند. پس‌ از آبکشی باید آن‌ ها را کاملاً خشک کنید تا آسیب نبینند.

تمیز کردن فیلتر هود با جوش شیرین و سرکه

برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه می‌ توانید از مواد دیگری مثل جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این مواد به شما کمک می‌ کنند تا خیلی راحت ذرات چربی را از فیلتر جدا کنید. برای استفاده از آن‌ ها لازم است ابتدا یک دستمال در دسترس داشته باشید تا سطح فیلتر را تمیز کنید. سپس باید سینک را پر از آب کرده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه فیلتر را در داخل آن بگذارید. سپس یک محلول از آب و یک‌ چهارم جوش‌ شیرین آماده می‌ کنید و به کمک یک برس محکم فیلتر را کاملاً تمیز کنید. پس‌ از آن‌ که کارتان تمام شد لازم است فیلتر را با آب گرم بشویید و مقداری سرکه روی آن اسپری کنید.

مطالعه کنید
بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

تمیز کردن هود و فیلتر آن با اسپری‌ های تمیزکننده

با استفاده از اسپری‌ های تمیزکننده چند منظوره می‌ توانید بدنه و فیلتر هود را تمیز کنید. برخی از این اسپری‌ ها حاوی پاک‌ کننده‌ های قوی چربی هستند که می‌ توانند به‌ راحتی آلودگی و ذرات چربی را داخل خود حل کنند. این کار باعث می‌ شود که بدنه هود کاملاً تمیز شود و هرگونه چربی و آلودگی از فیلتر خارج شود.
برای این کار لازم است مقداری از تمیز کننده را به مدت ۱۵ دقیقه روی بخش موردنظر اسپری کرده و سپس به کمک یکپارچه میکروفایبر بدنه آن را تمیز کنید. توصیه می‌ شود برای انجام این کار از یک برس غیر فلزی کمک بگیرید تا کاملاً بقایای چربی پاک شود. در آخر لازم است فیلتر را بشویید و کاملاً خشک کنید.

تمیز کردن هود با پودر ماشین لباسشویی

روش بعدی این است که برای تمیز کردن هود از مقداری پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای این کار لازم است که مقداری از پودر را با هم ترکیب کنید و سپس به کمک یک اسفنج نرم روی بدنه هود بکشید تا کاملاً تمیز شود. البته می‌ توانید برای بهتر تمیز شدن فیلتر از یک برس نیز بهره ببرید.

مطالعه کنید
اکسسوری سرویس بهداشتی

تمیز کردن فیلتر هود با قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نیز تا حد زیادی در تمیز کردن فیلتر هم نقش دارد؛ زیرا می‌ تواند ذرات چربی را به‌ خوبی جدا کند. برای استفاده از آن لازم است ابتدا سینک را از آب پر کنید و سپس فیلتر را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب قرار دهید. در مرحله بعدی قرص ماشین ظرفشویی را خیس کرده و به‌ آرامی روی سطح فیلتر بکشید. برای نرم‌ تر شدن قرص بهتر است از آب جوش استفاده کنید؛ همچنین در مرحله تمیز کردن می‌ توانید از یک برس یا مسواک کمک بگیرید. در آخر نیز فیلتر را با آب گرم خوب بشویید و کاملاً خشک کنید.

پاک کردن چربی هود با محلول گاز پاک کن

از محلول‌ های گاز پاک کن نیز می‌ توانید برای پاک کردن چربی هود استفاده کنید. در این روش کافیست مقداری از محلول را روی فیلتر یا بدنه بریزید و سپس آن را کاملاً تمیز و پاک کنید تا چربی‌ ها و آلودگی‌ ها خارج شوند. لازم است بدانید که این محلول می‌ تواند تمامی ذرات چربی را در خود حل کرده و یک ظاهر درخشان برای هود شما ایجاد کند.

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر

باکیفیت‌ ترین هودهای آشپزخانه در مسترماکان

در مطالب فوق ۶ روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه را بررسی کردیم تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکن و با تجهیزات در دسترس این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که کیفیت هود تأثیر بسیار زیادی در عملکرد و تمیز شدن آن دارد؛ بنابراین در هنگام خرید باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید تا در طولانی‌ مدت سیستم هود آشپزخانه شما دچار مشکل نشود. اگر قصد خرید هود آشپزخانه دارید می‌ توانید همین حالا سری به سایت مسترماکان بزنید تا از میان تنوع بسیار زیاد محصولات یک کالای مناسب را تهیه کند.