بلاگ

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟

اجاق گاز شیشه‌ ای و استیل از پرطرفدارترین اجاق گازهای رومیزی محسوب می‌ شوند که تنوع بسیار بالایی دارند و در هر محیطی سازگار خواهند شد. اگر شما نیز قصد دارید اجاق گاز شیشه‌ ای یا استیل تهیه کنید و نمی‌ دانید کدام یک از آن‌ ها بهتر است؟ توصیه می‌ کنیم در این مقاله از مستر ماکان همراه ما باشید.

ویژگی‌ های اجاق گاز رومیزی شیشه‌ ای

برای آن‌ که بتوانید انتخاب مناسبی بین اجاق گاز شیشه‌ ای یا استیل داشته باشید، لازم است با ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد هر کدام از آن‌ ها آشنا شوید. در این بخش ما ویژگی‌ های اجاق گازهای شیشه‌ ای بسیار زیبا و لوکس را بررسی می‌ کنیم تا انتخاب برایتان راحت‌ تر شود.

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

تمیز کردن گاز رومیزی شیشه‌ ای

اجاق گازهای شیشه‌ ای معمولاً زود کثیف می‌ شوند اما پاک کردن آن‌ ها نیز بسیار راحت است و شما می‌ توانید تنها با یک دستمال مرطوب آن را درست مانند روز اول تمیز و درخشان کنید. ولی لازم است حتماً روزی یکبار یا حتی چندین‌ بار برای تمیز کردن آن‌ وقت بگذارید.

مقاومت اجاق گاز شیشه ای

برخلاف آنچه تصور می‌ کنید اجاق گازهای شیشه‌ ای در اثر وزن زیاد یا حرارت بالا نمی شکند و این یک باور اشتباه است. اجاق گازهای شیشه‌ ای معمولاً از شیشه سکوریت ضد ضربه و مقاوم به حرارت ساخته می‌ شوند؛ بنابراین خیالتان از بابت امنیت آن‌ ها راحت باشد. تمامی این اجاق گازهای شیشه‌ ای با ضمانت و خدمات پس‌ از فروش توسط فروشگاه‌ های معتبر ارائه می‌ شوند که می‌ توانید در صورت بروز هرگونه مشکل از خدمات آن‌ ها استفاده کنید.
اما این اطمینان را خواهید داشت که حتی با روشن بودن تمام شعله‌ ها و پخت غذای زیاد هم این اجاق گاز هیچگونه آسیبی نمی‌ بینند و در طولانی‌ مدت مانند اجاق گازهای دیگر عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت. البته لازم است این نکته را به‌ خاطر داشته باشید که اجاق گازهای شیشه‌ ای معمولاً از قسمت لبه‌ ها دچار آسیب می‌ شوند؛ بنابراین باید در هنگام خرید محصولاتی را تهیه کنید که لبه‌ های تراش‌ خورده داشته باشند تا دچار این مشکلات نشوند.

مطالعه کنید
بهترین برند روشویی کابینتی

ویژگی اجاق گاز استیل

اجاق گازهای استیل نیز مانند اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ ای دارای ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی هستند که باعث تمایز آن‌ ها از محصولات مشابه می‌ شود. پیش‌ از خرید لازم است با ویژگی‌ های این نوع اجاق گاز نیز آشنا شوید تا انتخاب مناسب‌ تری داشته باشید. در ادامه ما مهم‌ ترین ویژگی‌ های آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن گاز رومیزی استیل

اجاق گازهای استیل به‌ راحتی کثیف نمی‌ شوند به‌ همین خاطر لازم نیست شما به‌ صورت روزانه آن‌ ها را تمیز کنید. اما در صورت کثیف شدن ممکن است تمیز کردن آن‌ ها کمی سخت و زمان‌ بر باشد؛ زیرا معمولاً لکه‌ های دست، غذا و چربی و همچنین گرد و غبار خیلی سخت از روی اجاق استیل پاک می‌ شوند و نیاز است مدت زیادی را برای انجام این کار صرف کنید.

مقاومت و دوام اجاق گاز استیل

اگر اجاق گاز استیل از استیل مرغوب، ضد خوردگی و ضد زنگ ساخته‌ شده باشد در طولانی‌ مدت دچار هیچگونه آسیبی نمی‌ شود و بسیار مقاوم و بادوام خواهد بود. اما اجاق گازهای استیل بی کیفیت هیچ کدام از ویژگی‌ های این‌ چنینی را نخواهد داشت.

مطالعه کنید
بهترین جنس علم دوش

انتخاب بین اجاق گاز شیشه ای و استیل

در بخش‌ های قبلی ما سعی کردیم ویژگی‌ های خاص هر کدام از اجاق گازهای شیشه‌ ای و استیل را ذکر کنیم تا شما با اطلاعات جامع‌ تری برای خرید اقدام کنید. اگر هنوز هم نمی‌ دانید که اجاق گاز شیشه‌ ای بهتر است یا استیل؟ باید به شما بگوییم که همه‌ چیز بستگی به سلیقه شما دارد و باید در هنگام خرید علاوه‌ بر موارد ذکر شده سلیقه خود را نیز در نظر بگیرید.
همان‌ طور که از ظاهر این دو اجاق گاز پیداست می‌ توان نتیجه گرفت که اجاق گازهای شیشه‌ ای ظاهر بسیار زیباتر و مدرن‌ تری دارند و می‌ توانند با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه کاملاً ست شوند. اما باید توجه داشته باشید که برای درخشان و زیبا بودن آن‌ ها لازم است زمانی را در روز برای تمیز کردن آن اختصاص دهید. ولی اجاق گازهای استیل برای خانواده‌ های پرجمعیت انتخاب مناسب‌ تری هستند؛ زیرا دوام و عمر طولانی‌ تری دارند و لازم نیست که به صورت روزانه آن را تمیز کنید چون دیرتر کثیف می‌ شوند. مورد بعدی این است که باید سعی کنید این نوع اجاق گازها را از یک برند معتبر خریداری کنید؛ زیرا کیفیت قطعات داخلی آن‌ ها اهمیت زیادی دارند.

مطالعه کنید
بهترین برندهای توالت طبی

معرفی اجاق گازهای ترکیبی شیشه و استیل

اگر هنوز هم انتخاب بین اجاق گازهای استیل و شیشه‌ ای برایتان سخت است، می‌ توانید از اجاق گازهای ترکیبی شیشه و استیل استفاده کنید. این نوع اجاق گازها به طوری طراحی شدند که ویژگی‌ های هر دو مدل را در خود جای می‌ دهند. اگر به‌ دنبال زیبایی بیشتر در کنار دوام و استحکام بالاتر هستید، بهترین انتخاب برای شما این اجاق گازها هستند. معمولاً این اجاق گازها نمای شیشه‌ ای با لبه‌ های استیل دارند که علاوه‌ بر دوام بالاتر، تمیز کردن آن‌ ها نیز آسان‌ تر است.

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

اجاق گاز شیشه ای بهتر است یا استیل

با کیفیت ترین اجاق گازهای شیشه‌ ای و استیل در مستر ماکان

در مطالب فوق هر آنچه لازم بود پیش‌ از خرید اجاق گازهای شیشه‌ ای یا استیل بدانید را بررسی کردیم تا انتخاب راحت تری در این زمینه داشته باشید. لازم به ذکر است که در سایت مستر ماکان انواع اجاق گازهای استیل و شیشه‌ ای با برندهای مختلف عرضه می‌ شوند که می‌ توانید همین حالا برای خرید سری به محصولات این سایت بزنید. قطعاً از میان تنوع بسیار زیاد آن‌ ها اجاق گاز موردنظر خود را انتخاب خواهید کرد. چنانچه پیش‌ از خرید نیاز به کسب اطلاع از جزئیات و مشخصات محصولات دارید، می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.