بلاگ

نکات خرید توالت ایرانی

نکات خرید توالت ایرانی

راهنمای کامل و نکات خرید توالت ایرانی

چند سالی است که علیه توالت ایرانی تبلیغ های زیادی می شود و افراد را به استفاده از توالت فرنگی سوق می دهند. اما سوال اینجاست که آیا توالت های فرنگی بدون عیب و ایراد هستند؟ اجابت مزاج از کارهای روزانه هر فردی محسوب می شود که نحوه صحیح قرارگیری وضعیت بدن در این حالت تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد دارد؛ از همین رو افزایش آگاهی درباره توالت ایرانی موجب می شود افراد بتوانند از سلامتی خود اطمینان پیدا کنند. شاید تصور ‌کنید خرید توالت ایرانی نسبت به سایر لوازم بهداشتی ساختمان ساده است اما باید بدانید که این نوع تجهیز نیز دارای اطلاعات و نکات فنی زیادی است که کمتر کسی از آن آگاهی دارد. در این مقاله از وب سایت مستر ماکان قصد داریم نکات خرید توالت ایرانی را در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای خرید توالت ایرانی

در خرید توالت ایرانی باید به سه نکته توجه ویژه ای داشته باشید که به شرح زیر است:
۱٫ جنس
۲٫ آبکاری
۳٫ طراحی

نکات خرید توالت ایرانی

نکات خرید توالت ایرانی

خرید توالت ایرانی با توجه به جنس کاسه توالت

جنس بیشتر کاسه های ایرانی از جنس نوعی چیتی بهداشتی است. اما این نوع چینی با توجه به متدهای زیادی از نظر جذب آب به درجه بندی های مختلف بین ۳ تا ۱۵ درصد دسته بندی می شوند. هر چقدر قدرت جذب آب چینی کاسه توالت بیشتر باشد به طبع آن آلودگی را بیشتر در خود نگه داشته و قارچ و میکروب زیادی تولید می کنند که در نتیجه آن بوی نامطبوعی در فضا پخش می شود. بهترین نوع چینی برای کاسه توالت دارای ضریب جذب یک درصد است که به آن چینی زجاجی گفته شده و دوام زیادی دارد. بعد از آن چینی نیمه زجاجی با ضریب جذب بیشتر قرار دارد.

مطالعه کنید
قیمت سینک گرانیتی به چه عواملی بستگی دارد

خرید توالت ایرانی با توجه به آبکاری آن

در هنگام انتخاب و خرید توالت ایرانی بعد از جنس باید به آبکاری یا لعاب سنگ کاسه توجه کنید. ضخامت آبکاری توالت ایرانی باید استاندارد باشد؛ زیرا در غیر این صورت دوام و استحکام آن کاهش پیدا می کند؛ همچنین با گذشت زمان ظاهری نامناسب به خود می گیرند. توالت هایی که ضخامت لعاب پایینی دارند در مقابل شستشو مقاوم نبوده و تغییر رنگ می دهند.

خرید توالت ایرانی با توجه به طرح آن

در خرید توالت ایرانی باید به طراحی اورگونومیک آن توجه ویژه ای کنید؛ چون که باعث می شود در هنگام استفاده از توالت فشار کمتری به زانو، کمر و مچ پا وارد شود. ابعاد و سایز کاسه توالت ایرانی باید با محیطی که در نظر گرفته اید متناسب باشد. اگر کاسه توالت با محیط تناسب داشته باشد نصب و استفاده از آن راحت خواهد بود.

انواع توالت ایرانی

توالت ایرانی انواع مختلفی دارد که با توجه به آن می توانید یکی را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید. انواع توالت ایرانی به شرح زیر است:

  • توالت ایرانی ریم بسته یا آبریز بسته

ریم بسته یا آبریز از مدرن ترین توالت های ایرانی محسوب می شود که در طول کانال سوراخ های ریز با فاصله مناسب و هم انداره دارد. پس از ورود و جریان آب در کانال این کاسه ها، آب به صورت منظم و یکنواخت پخش شده و سطح کاسه توالت را به خوبی شستشو می دهد. با توجه به جریان آب یکنواخت و منظم امکان تجمع فصولات، آلودگی و حشرات وجود نخواهد داشت.

  • توالت ایرانی ریم باز یا آبریز باز

توالت ایرانی ریم باز ساده بوده و اکثرا در توالت های قدیمی دیده می شود. این نوع توالت ها فاقد سوراخ های ریز و منظم هستند اما به جای آن کانال باز بوده و آب از هر دو طرف با شدت وارد کاسه شده و آن را شستشو می دهد.

  • توالت ایرانی طبی

توالت ایرانی طبی علاوه بر محاسن توالت های دیگر به صورت آرگونومیک و در بالاترین حد سازگاری با بدن انسان طراحی شده است. همین مسئله سبب وارد شدن فشار کمتری به اجزای بدن مانند پا و کمر شده است. توالت های طبی دارای شیب ملایمی هستند که موجب می شود زمان چمباتمه زدن، وزن فرد به سمت جلو متمایل شده و فشار از روی ستون فقرات و پا ها برداشته شود. توالت طبی با توجه به فرم خاصی که دارند بهداشتی بوده و کمترین تماس را با محیط دارند.

مطالعه کنید
روش های از بین بردن بوی بد فر نو

مزیت استفاده از توالت های ایرانی

استفاده از توالت ایرانی در سرویس بهداشتی مزایای دارد که عبارتند از:

  • فشار کمتر به کلیه و روده ها

طبق تحقیقاتی که توسط پزشکان صورت گرفته توالت های ایرانی بهترین وضعیت را برای تخلیه روده ها دارند. وضعیت نشستن توالت ایرانی به گونه ای است که کانال مقعدی به خوبی باز شده و عمل دفع به راحتی صورت می گیرد. در توالت های فرنگی زاویه نشستن افراد ۹۰ درجه است که فشار بیشتری به کلیه و روده ها وارد می شود که نتیجه آن دفع به راحتی انجام نمی گیرد. در صورتی که توالت های فرنگی کمترین فشار را به کلیه و روده وارد می کنند.

  • تخلیه سریع تر

با استفاده از توالت ایرانی عمل دفع مدفوع به راحتی انجام می گیرد و احساس سبکی و راحتی به افراد دست می دهد.

توالت ایرانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک توالت ایرانی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
• دارای لعابی با شفافیت و درخشندگی بالا باشد.
• سطحی صاف و صیقلی داشته باشد.
• پیچیدگی و تابیدگی داشته باشدبه طوری که به آن آسیبی وارد نشود.
• میزان جذب پایینی داشته باشد؛ چون هر چقدر میزان جذب بالایی داشته باشد موجب جمع شدن قارچ و آلودگی خواهد شد.
• در مدل های مختلفی تولید شده باشد.
• با توجه به اینکه از جنس چینی و شکننده هستند باید طوری بسته بندی شوند که کمترین آسیب را ببینند.

نکات خرید توالت ایرانی

نکات خرید توالت ایرانی

خرید بهترین توالت ایرانی از مستر ماکان

در بازار داخلی ایران شرکت های مختلفی این محصول را تولید می کنند که از جمله آن می توان به شرکت مستر ماکان اشاره کرد. چنانچه قصد خرید توالت ایرانی با بهترین کیفیت را دارید پیشنهاد می کنیم به فروشگاه ما یعنی مستر ماکان سری بزنید. با خرید از فروشگاه ما از مزایایی همچون قیمت شرکتی، تخفیفات ویژه و گارانتی محصولات برخوردار خواهید شد. در مستر ماکان می توانید علاوه بر توالت ایرانی سایر ملزومات بهداشتی از برندهای معتبر داخلی و خارجی تهیه کنید.

مطالعه کنید
قیمت هود توکار و روکار