بلاگ

افزایش عمر شیرآلات خانگی

افزایش عمر شیرآلات خانگی

راهکارهایی برای افزایش عمر شیرآلات خانگی

یکی از اجزای مهم هر خانه و مکان داخلی، از لحاظ کاربردی و زیبایی شیرآلات هستند. همه افراد زمانی که تصمیم به خرید شیرآلات دارند، در کنار زیبایی، به دنبال محصولی با دوام و با طول عمر مفید بالا هستند. توجه داشته باشید که بعد از نصب شیرآلات نیز آن چه که در افزایش طول عمر و ماندگاری شیرآلات اهمیت دارد؛ نحوه نگهداری و استفاده درست از آن ها است. در واقع چگونگی نگهداری از شیرآلات خانگی سبب می شود که آن‌ها همیشه جلوه اولیه و زیبایی خود را داشته باشند و همین طور کارایی و عملکرد ایده آل خود را حفظ کنند. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به معرفی چند فاکتور تاثیرگذار در دوام و ماندگاری شیرآلات که پیش از خرید و انتخاب بایستی مد نظر گرفت، بپردازیم. سپس با رائه راهکارهایی برای افزایش طول عمر شیرآلات خانگی، شما را در نگهداری و حفظ زیبایی و کارایی شیرآلات راهنمایی کنیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر شیرآلات خانگی

۱٫ کیفیت مواد اولیه شیرآلات خانگی: بالا بودن کیفیت شیرآلات و در واقع طول عمر آن‌ها وابسته به نوع مواد اولیه به کار برده شده در آن‌ها است. این مواد اولیه بایستی دارای هیچ گونه ناخالصی نباشند. معمولاً شیرآلات خانگی از آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می شوند. آلیاژ برنج نسبت به سرب خشک با دوام تر است و دیرتر دچار خرد شدگی می شود.

مطالعه کنید
نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

۲٫ آبکاری شیرآلات خانگی: نوع آبکاری شیرآلات اهمیت زیادی در طول عمر آن‌ها دارد. بهترین نوع آبکاری برای شیرآلان خانگی آبکاری به روش PVD است. این نوع از آبکاری سبب می شود که شیرآلات خاصیت ضد باکتری، ضد زنگ و ضد فرسایش داشته باشند. هم چنین شیرآلات خانگی را با محیط های مختلف مرطوب یا خشک سازگار می کند.

۳٫ ضخامت بدنه و آبکاری شیرآلات خانگی: مورد دیگر که در افزایش طول عمر شیرآلات مؤثر است، بالا بودن ضخامت بدنه و ضخامت آبکاری شیرآلات است. معمولاً شیرآلاتی که ضخامت بیشتری در آبکاری دارند، دیرتر مات می شوند.

افزایش عمر شیرآلات خانگی

افزایش عمر شیرآلات خانگی

راهکارهایی برای افزایش طول عمر شیرآلات در خانه

اگرچه هر وسیله ای طول عمر مفیدی دارد، اما با رعایت نکاتی هر چند ساده می توان در افزایش طول عمر مفید آن وسایل نقش مؤثری داشت. اگر با توجه به فاکتورهای ذکرشده توانسته باشید شیرآلات مناسبی را خریداری کنید، باید به این نکته توجه کنید که خرید شیرآلات مرغوب پایان کار نیست. درواقع مراقبت و نگهداری از شیرآلات در منزل نیز تأثیر بسیار بسزایی در افزایش طول عمر، ماندگاری و دوام زیبایی آن‌ها دارد. در این بخش شما را با مواردی که سبب کاهش یا افزایش طول عمر شیرآلات خانگی می‌شود آشنا می‌کنیم.
۱٫ لکه و کاهش طول عمر شیرآلات خانگی: یکی از مواردی که شاید در نظر اول چندان مهم به نظر نیاید، اثر لکه های باقی مانده روی شیرآلات است. این لکه ها اغلب بر اثر چربی، جرم یا باقیمانده مواد پاک کننده بر روی شیرها قرار می‌گیرند. توجه کنید که اگر این لکه ها به موقع پاک نشوند باعث خوردگی شیرآلات می‌شوند.

مطالعه کنید
اهمیت نصب اصولی اجاق گاز رومیزی

۲٫ رسوب و کاهش طول عمر شیرآلات خانگی: شل شدن واشر و نشتی از عوامل ایجاد رسوب در شیرآلات خانگی و کاهش طول عمر مفید آن‌ها است. بنابراین توجه داشته باشید که همواره نسبت به تعویض به موقع واشر شیر برای جلوگیری از هدر رفتن آب و تشکیل رسوب در شیرآلات اقدام کنید.

۳٫ نظافت صحیح و افزایش طول عمر شیرآلات خانگی: برای تمیز کردن شیرآلات با توجه به حساس بودن لایه رویی آن‌ها، بهتر از آن‌ها را با مواد اسیدی مانند وایتکس تمیز نکنید. اگر به صورت روزانه شیرآلات را با آب سرد شستشو دهید تأثیر بسزایی در تمیزی آن‌ها خواهد داشت. همچنین استفاده از محلول‌های مخصوص سطوح شیرآلات که حالت جرم برندگی دارند و رسوب را از روی سطح شیرآلات پاک می کنند توصیه می‌شود. این محلول‌ها به بدنه شیرآلات آسیب نمی رسانند و باعث افزایش طول عمر شیرآلات می شوند. برای پاک کردن جرم های شیر می توانید از ترکیب صابون و آب نیز استفاده کنید. تنها کافی است که یک ظرف حاوی صابون و آب درست کرده و با اسکاج یا حوله نرم شیرآلات را تمیز کنید. همچنین یکی از روش‌های سنتی در تمییز کردن شیرآلات، استفاده از سرکه سفید است. محلول رقیق شده سرکه سفید باعث از بین رفتن جرم هایی که به مدت طولانی روی شیرآلات ماندگار شده اند می‌شود.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

۴٫ تعمیر به موقع و افزایش طول عمر شیرآلات خانگی: توجه به مکانیزم شیرآلات (واشری، اهرمی و چشمی) و داشتن حساسیت نسبت به نشتی آب، چکه چکه کردن یا صدای غیر طبیعی شیر؛ سبب می شود که شما در زمان درست اقدام به تعمیر شیرآلات کنید. این کار مانع از طولانی شدن خرابی شیر و ایجاد آسیب هایی دیگر به ساختمان شیر می شود.

افزایش عمر شیرآلات خانگی

افزایش عمر شیرآلات خانگی

دراین مقاله سعی کردیم تا شما را با نکاتی برای مراقبت از شیرآلات خانگی و کمک به افزایش کارایی و طول عمر آن ها آشنا کنیم. توجه داشته باشید که عدم رعایت این نکات ساده، به مرور زمان سبب خرابی کامل شیر و هزینه های گزاف تری برای تعمیر و تعویض خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *