بلاگ

افزایش عمر شیرآلات

افزایش عمر شیرآلات

چگونه عمر شیرآلات را افزایش دهیم؟

شیرآلات یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای موجود در هر آشپزخانه ای است که در اکثر موارد افراد تنها یک بار اقدام به خرید آن می کنند و برای سال‌های متمادی از شیرآلات استفاده می‌کنند. امروزه شیرآلات در انواع بسیار متنوع به بازار عرضه می شوند و قیمت های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهند؛ اما با توجه به بالاتر رفتن قیمت شیرآلات در سال‌های اخیر بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که چطور می توان عمر شیرآلات را افزایش داد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ به این سوال هستید خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

افزایش عمر شیر آلات

برخی از راه هایی که با استفاده از آنها می توان عمر شیر‌آلات را افزایش داد عبارتند از:
تمیز کردن شیرآلات
یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند برای افزایش عمر شیرآلات از اهمیت بالایی برخوردار باشد این است که شیرآلات زمانی که چربی و یا کثیفی زیادی می گیرند به راحتی دچار فرسودگی می شوند و طول عمر آنها تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید طول عمر شیرالات شما بیشتر باشد باید چربی و کثیفی را به صورت روزانه از روی آنها پاک کنید.
شست و شو با آب سرد
یکی دیگر از مواردی که برای بالا بردن طول عمر شیرآلات می تواند کمک کننده باشد شستشوی این محصول با آب سرد است، زیرا اگر برای شستشوی روزانه شیرآلات بخواهید از محلول های پاک کننده و وایتکس استفاده کنید، شیرآلات به مرور زمان فرسوده می‌شوند به همین دلیل بهتر است برای شستشوی روزانه تنها از آب سرد استفاده شود و استفاده از محلول های پاک کننده تنها به ماهی یک بار موکول شود.
آبکاری مناسب
زمانی که متوجه شدید شیر در قسمت‌های مختلف چکه می‌کند باید به آب کاری مناسب آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا شیرآلاتی که به صورت مداوم چکه می کنند بیشتر در معرض فرسودگی و زنگ زدگی قرار می گیرند. بهتر است در صورت مشاهده چکه کردن شیر، آن را مجدداً آبکاری کنید.
دقت به ضخامت بدنه شیرآلات
یکی دیگر از مواردی که بر روی ماندگاری بالاتر شیرآلات تاثیردارد، ضخیم بودن بدنه شیرآلات است. اگر بدنه شیرآلات بیش از اندازه نازک باشد به راحتی از بین می‌رود اما شیرآلاتی که دارای بدنه ضخیم تر هستند میزان ماندگاری بالاتری دارند.
از بین بردن رسوب ها
در آب شهری مقداری رسوب وجود دارد که بنا به شهر مورد استفاده ممکن است میزان رسوب کمتر و یا بیشتر باشد. به طور کلی اگر متوجه رسوب گرفتگی شیرآلات شدید، به صورت کامل رسوب ها را از بین ببرید تا طول عمر شیرآلات خود را افزایش دهید. در برخی از موارد برای تمیز کردن رسوب داخل شیرآلات بهتر است آنها را باز کرده و داخل شیرآلات را تمیز کنید.
تعمیر شیرآلات
شیرآلاتی که برای مدت زمان طولانی خراب هستند، بیشتر از سایر شیرآلات در معرض خوردگی قرار دارند و به راحتی دچار زنگ زدگی در قسمت پایه خود می‌شوند. به همین دلیل تعمیر به موقع شیرالات می‌تواند به بالاتر رفتن طول عمر آنها کمک فراوانی کند.

افزایش عمر شیرآلات

افزایش عمر شیرآلات

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در هنگام افزایش طول عمر شیرآلات ذهن بسیاری از خوانندگان را به خود جذب می کند این است که چگونه شیرآلات را تمیز کنیم تا عمر آنها بالاتر برود؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت در مرحله اول برای تمیز کردن شیرالات بهتر است از تمیز کننده های صنعتی استفاده نشود و برای براق شدن و تمیزی بیشتر شیرآلات تنها از مقداری سرکه صنعتی استفاده شود.
در مرحله اول مقداری سرکه صنعتی را داخل اسپری ریخته و سپس آن را روی شیرآلات اسپری کنید، به صورتی که تمامی سطح شیر آلات را در بر بگیرد. سپس روی آن کمی اسکاچ بکشید و برای مدت زمان یک ربع صبر کنید تا سرکه صنعتی به خوبی تمامی رسوب ها و چربی ها را از بین ببرد. بعد از گذشت یک ربع آن را با آب سرد بشویید.
اگر مدت زمان زیادی است که شیرآلات خود را تمیز نکرده‌اید و با استفاده از سرکه صنعتی کثیفی ها پاک نشد، می توانید مراحل بالا را مجددا انجام دهید تا به پاکیزگی بیشتر شیرآلات کمک کنید. اما در نهایت اگر استفاده از سرکه صنعتی کارساز نبود، می‌توانید مقداری اسپری مخصوص شیرآلات را برای تمیزی بیشتر این محصول به کار ببرید. باید توجه داشته باشید که از وایتکس و جوهر نمک برای تمیز کردن شیرآلات استفاده نشود؛ زیرا به مرور زمان باعث تیره شدن رنگ شیرآلات و از بین رفتن آنها خواهد شد.

افزایش عمر شیرآلات

افزایش عمر شیرآلات

خرید شیرالات از مستر ماکان

تمامی مواردی که در مطالب بالا برای افزایش طول عمر شیر آلات به آنها اشاره شد می‌توانند در افزایش طول عمر این محصول تاثیر به سزایی داشته باشند، اما هیچ چیز جای خرید محصول از یک فروشنده مطمئن و با کیفیت را نمی گیرد؛ زیرا با خرید محصول مورد نظر خود از فروشنده مطمئن و با کیفیت در مورد کیفیت بالای محصولات اطمینان خاطر خواهید داشت و طول عمر شیرآلات خود به خود بیشتر می‌شود.
خرید شیرآلات از مستر ماکان به عنوان یکی از فروشندگان با تجربه و با کیفیت در این زمینه می‌تواند در زمینه بالابردن طول عمر محصول و خرید محصول با کیفیت برای شما کمک کننده باشد.

مطالعه کنید
بهترین جای سینک ظرفشویی در آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *