بلاگ

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

بررسی تفاوت ها در انواع مدل های توالت فرنگی

با وجود استفاده مرسوم از توالت های ایرانی در اغلب ساختمان ها، امروزه نصب و استفاده از توالت فرنگی در خانه های مجهز و مدرن و هم چنین به دلیل توصیه های پزشکی و سلامت بسیار رایج شده است. توالت های فرنگی شاید همگی در نگاه اول شبیه به هم باشند؛ اما جالب است بدانید که تفاوت های بسیاری میان مدل های مختلف توالت فرنگی وجود دارد. اگر شما هم قصد خرید توالت فرنگی را دارید و می خواهید با انواع مدل ها و تفاوت هایی که هر یک با هم دارند بیشتر آشنا شوید؛ پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان بخوانید.

انواع توالت فرنگی

توالت های فرنگی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که انتخاب مناسب ترین توالت فرنگی مستلزم شناخت ویژگی های هر یک از این مدل ها و آشنایی با کاربردهای آن ها است. در این مقاله می خواهیم برای راهنمایی به شما در انتخاب و خرید مناسب ترین توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی خود، انواع توالت فرنگی را از نظر تفاوت در سیستم تخلیه، ابعاد و آکس، طراحی و نحوه نصب بررسی کنیم.

۱. انواع توالت فرنگی از نظر سیستم تخلیه

توجه به مکانیزم تخلیه توالت فرنگی، گزینه بسیار مهمی در پیش از خرید است. انواع مختلف سیستم تخلیه در طراحی توالت های فرنگی وجود دارد که انتخاب مناسب ترین نوع برای سرویس بهداشتی شما، وابسته به شناخت ویژگی های هر یک از آن ها است:
A. توالت فرنگی با مکانیزم تخلیه آبشاری یا ریزشی
در این نوع مکانیزم تخلیه، آب از مخزن با فشار به لبه فوقانی کاسه وارد می شود و سپس از طریق منفذهای این لبه، به سمت پایین برمی گردد. سیستم تخلیه ریزشی یک سیستم قدیمی در توالت های فرنگی به خصوص مدل های دو تکه محسوب می شود. مصرف زیاد آب و صدای بلند در حین تخلیه از معایب این سیستم و عدم وجود مشکلات گرفتگی به دلیل فشار زیاد آب از مزایای سیستم تخلیه آبشاری است.
B. توالت فرنگی با مکانیزم تخلیه گردابی
در مکانیزم تخلیه گردابی، آب از مخزن سیفون به کاسه توالت وارد می شود و پس از چرخش گردابی جهت تمیز سازی در کاسه، از کف خارج می شود. این سیستم نسبت به روش ریزشی سر و صدای کمتری دارد، اما مصرف بالای آب، امکان گرفتگی و مدت زمان طونی تخلیه از معایب آن است.

مطالعه کنید
انواع آبکاری شیرآلات 

C. توالت فرنگی با مکانیزم تخلیه واترجت یا تک شوتینگ
مکانیزم تخلیه واترجت از سیستم های نوین در توالت های فرنگی است. در این روش، دو شیوه ریزش و شوتینگ برای تخلیه در نظر گرفته شده است. در واقع با ریزش آب کاسه تمیز می شود و عمل تخلیه با فشار از طریق شوتینگ موجود در عمق کاسه انجام می شود. این روش مصرف آب کمتر و قدرت تخلیه بالایی دارد.

D. توالت فرنگی با مکانیزم تخلیه توربوجت یا سه شوتینگ
بهترین و به روزترین مکانیزم تخلیه در توالت فرنگی، سیستم توربوجت است. در این روش، بر خلاف روش واترجت، عمل شستشوی کاسه نیز با دو شوتینگ تعبیه شده در بالای کاسه انجام می پذیرد. تخلیه نیز همانند واترجت با شوتینگ کف انجام می شود. بنابراین با به حداقل رسیدن مصرف آب در این روش و کاهش مدت زمان تخلیه و قدرت زیاد آن، می توان گفت سیستم تخلیه توربوجت بهترین سیستم تخلیه برای توالت های فرنگی است.

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

۲. انواع توالت فرنگی از نظر طراحی ظاهری و شیوه نصب

توالت های فرنگی در سه مدل یک تکه، دو تکه و وال هنگ تولید و عرضه می شوند که این تفاوت ظاهری، در نحوه نصب آن ها نیز تفاوت ایجاد می کند.

a) توالت فرنگی یک تکه
• اتصال مخزن و کاسه توالت به هم
• برخورداری از سطح بهداشتی بالا (عدم وجود درز میان اجزا)
• ظاهر یکپارچه و زیبا

مطالعه کنید
معرفی بهترین شیرآلات

b) توالت فرنگی دو تکه
• مخزن و کاسه توالت جدا از هم (نیاز به نصب جداگانه)
• نیازمند نگهداری و نظافت بیشتر (به دلیل وجود درز)
• قیمت ارزان تر در مقایسه با مدل های دیگر توالت فرنگی
• تنوع بیشتر در انواع مدل ها

c) توالت فرنگ وال هنگ یا دیواری
• به روزترین مدل توالت فرنگی
• بدون پایه (نصب بر روی تکیه گاه دیوار و نصب مخزن و تجهیزات به صورت توکار)
• اشغال کردن فضای کم در سرویس بهداشتی
• سهولت در شستشو و نظافت
• کاهش سر و صدا در زمان مصرف
• مقاومت بالا
• قابلیت تنظیم ارتفاع
• کاهش مصرف آب

۳. انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد و آکس

توجه به سه فاکتور ارتفاع، ابعاد و آکس خروجی در رابطه با ابعاد توالت فرنگی پیش از خرید توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد.
ارتفاع توالت فرنگی با توجه به ارتفاع قد افرادی که از توالت استفاده می کنند تعیین می شود. مثلاً ارتفاع مناسب توالت فرنگی برای کودکان و افراد با قد کوتاه با ارتفاع مناسب برای افراد مبتلا به کمردرد و زانو درد متفاوت است. پس حتماً به شرایط افراد استفاده کننده توجه کنید و سپس ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید.
برای اینکه بفهمیم ابعاد مناسب توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی ما چه قدر است، لازم است تا به مساحت و فضای موجود در سرویس بهداشتی خود توجه کنیم. عرض استاندارد یک توالت فرنگی معمولاً کمتراز ۵۰ سانتی‌متر و طول آن بین ۵۵ تا ۷۵ سانتی‌متر متغیر است. از طرفی طراحی های بیضی و مستطیل توالت فرنگی فضای بیشتری نسبت به مدل گرد آن اشغال می‌کند.
آکس به فاصله لوله خروجی توالت فرنگی تا لبه دیوار پشتی می گویند. آکس توالت فرنگی باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی شما باشد تا در نصب به مشکل برنخورید. برای این مورد بهتر است پیش از خرید و نصب توالت فرنگی، آکس فضای سرویس بهداشت خود را در نظر بگیرید. آکس توالت فرنگی حتماً باید کمتر یا حداقل مساوی آکس فضای شما باشد.

مطالعه کنید
فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

۴. انواع توالت فرنگی از نظر دکمه فلاش

فلاش تانک همان دکمه تخلیه توالت فرنگی است. فلاش تانک در کنار یا بالای مخزن (در مدل روکار) و روی دیوار (در مدل توکار و وال‌هنگ) قرار دارد. بعضی از توالت فرنگی ها قابلیت دو زمانه دارند؛ یعنی فلاش ها دو دکمه جداگانه دارند که برای صرفه جویی در مصرف آب مناسب تر هستند. در این حالت یک دکمه برای تخلیه کل حجم آب و دکمه دیگر برای تخلیه نصف حجم آب در نظر گرفته شده است که می توان میزان مصرف آب را با توجه به نیاز کنترل کرد.

۵٫ انواع توالت فرنگی از نظر سیستم شستشو

اگر توالت فرنگی ساده باشد، شستشوی آن توسط خود فرد انجام می شود. در مدل بیده دار توالت فرنگی، شستشوی توالت با کمک وسیله ای به نام بیده و با پاشیدن آب انجام می شود. دو نوع دیجیتالی (امکان تعیین فشار و دمای آب) و مکانیکی بیده وجود دارد.

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

راهنمای خرید اینترنتی انواع توالت فرنگی

در این مقاله شما را با انواع تفاوت هایی که میان مدل های مختلف توالت فرنگی وجود دارد آشنا کردیم. فراموش نکنید پیش از خرید توالت فرنگی، حتماً به ابعاد و تجهیزات سرویس بهداشتی خود توجه داشته باشید. برای این که بتوانید تمام این ویژگی ها را در برندهای مختلف کنار هم بسنجید و با مقایسه هر یک از برندها، قیمت ها و ویژگی های هر کدام خریدی مطمئن انجام دهید، می توایند به سایت فروشگاه اینترنتی مستر ماکان مراجعه کنید. در این فروشگاه شما می توانید از محصولات برندهای تولید کننده توالت فرنگی با بهترین کیفیت بازدید کنید و خریدی سودمند و با اطمینان داشته باشید. محصول انتخابی شما پس از ثبت سفارش، در هرکجا از ایران که باشید در سریع ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *