بلاگ

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

سینک ظرفشویی چگونه سبب زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می شود؟

برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه، لازم است تا به تناسب و زیبایی تمامی اجزای آن، حتی سینک ظرفشویی دقت کنیم. سینک ظرفشویی بخش مهمی از فضای تمام آشپزخانه ها اعم از کوچک یا بزرگ و با هر نوع سبک دکوراسیونی را تشکیل می دهد. فاکتورهای مختلفی در انتخاب یک سینک ظرفشویی متناسب با فضای آشپزخانه وجود دارند که می توانند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه بیفزایند. برای مثال در هنگام انتخاب سینک ظرفشویی، لازم است تا به مواردی مانند رنگ سینک، جنس سینک، محل نصب سینک و … توجه داشته باشید.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین مواردی که به هنگام خرید و انتخاب سینک ظرفشویی برای تناسب بخشیدن آن با دکوراسیون آشپزخانه می بایست مد نظر قرار دهید آشنا کنیم.

انتخاب سینک ظرفشویی با رنگ مناسب

به منظور زیبایی دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب رنگ مناسب سینک آشپزخانه اولین قدم برای خرید و انتخاب سینک است. برای انتخاب رنگ سینک به عنوان جزیی از اجزای آشپزخانه می توانید از دو قاعده کلی، یعنی تناسب یا تضاد استفاده کنید. برای مثال می توانید رنگ سینک آشپزخانه را متناسب با تم رنگی آشپزخانه یا رنگ وسایل برقی یا کابینت ها خریداری کنید. (تناسب رنگی). هم چنین می توانید رنگ سینک را متفاوت با رنگ غالب فضای آشپزخانه انتخاب کنید و با ایجاد تضاد و کنتراست رنگی بر جذابیت فضای خود بیفزایید. برای مثال خلق فضایی سیاه و سفید با استفاده از تضاد رنگی سینک و کابینت ها در آشپزخانه هایی با سبک دکوراسیون مدرن پرطرفدار است. انتخاب سینک های رنگی نیز به شرط رعایت اصول طراحی رنگ و توازن، می تواند به فضای آشپزخانه شما شادی و نشاط بی نظیری ببخشد.

مطالعه کنید
چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

انتخاب سینک ظرفشویی با جنس مناسب

بیشترین جنس سینکی که اغلب دیده می شود، سینک های استیل هستند. سینک های استیل در واقع محبوب ترین انتخاب سینک از لحاظ جنس هستند، چراکه رنگ خنثی دارند و به راحتی با فضای سبک های مختلف دکوراسیون آشپزخانه ست می شوند. به علاوه تنوع مدل و قیمت در مورد سینک های استیل بسیار زیاد است. با این حال انواع دیگری از جنس های سینک ظرفشویی مانند سینک های گرانیتی یا سینک از جنس سنگ مرمر نیز تولید می شود. این سینک ها بیشتر برای دکوراسیون با سبک کلاسیک استفاده می شوند. شرایط نگهداری از سینک های سنگی متفاوت با سینک های استیل است که در صورت خرید می بایست به نکات استفاده از آن ها توجه کنید. به علاوه قیمت سینک های سنگی به مراتب گران تر از نوع استیل آن است.

انتخاب سینک ظرفشویی متناسب با تم آشپزخانه و شیرآلات

انواع مختلفی از طراحی های شیرآلات از مدرن و هوشمند گرفته تا کلاسیک و سلطنتی تولید می شوند. به همین منظور توجه داشته باشید که طراحی رنگ و مدل سینک ظرفشویی شما متناسب با نوع و رنگ شیرآلات انتخابی و در واقع سبک دکوراسیون آشپزخانه شما باشد.

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

انتخاب مکان نصب مناسب برای سینک ظرفشویی

اگر در حال بازسازی یا ساخت خانه خود هستید و هم چنان امکان انتخاب محل نصب سینک ظرفشویی را دارید، بد نیست به مکان هایی که شما می توانید سینک آشپزخانه خود را قرار دهید، توجه کنید. در انتخاب مکان نصب سینک، توجه به دسترسی و فضای کافی آن قسمت مهم است. شما می توانید سینک آشپزخانه خودرا در ۳ قسمت نصب کیند:
۱٫ نصب سینک ظرفشویی روی کابینت
کابینت متداول ترین مکان برای نصب سینک ظرفشویی است. در این حالت می توان از کابینت زیرین برای نگهداری اجزای سینک و از کابینت بالایی برای آبچکان و نگهداری ظروف استفاده کرد.

مطالعه کنید
تغییر دکوراسیون حمام

۲٫ نصب سینک ظرفشویی روی اپن
اپن به دلیل عدم وجود کابینت نگهداری ظروف و آبچکان چندان به عنوان مکانی برای سینک اصلی مورد تأیید نیست. معمولاً از سینک یک لگنه روی اپن، به عنوان سینک دوم برای شسشتوی در موارد کم استفاده می شود.

۳٫ نصب سینک ظرفشویی روی جزیره
جزیره از اپن عریض تر است؛ پس برای نصب سینک دو لگنه نیز مناسب تر است. برای نصب سینک روی جزیره نیاز به در نظر گرفتن مکانی برای خشک کردن ظروف است. هم چنین تاسیسات لوله کشی در داخل جزیره نیز بایستی از قبل انجام گیرد.

برای انتخاب محل نصب سینک ظرفشویی به نکته زیر توجه کنید:
اگر پای ماشین ظرفشویی در میان است، سعی کنید سینک ظرفشویی خود را نزدیک به محل قرارگیری ماشین ظرفشویی نصب کنید. چرا که در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی، لازم است ظروف غذا پیش از قرارگیری در ماشین ظرفشویی، در سینک تمیز شوند. فاصله کم این دو به سهولت ظرف شستن شما کمک می کند.
انتخاب سینک آشپزخانه با ابعاد متناسب
پیش از خرید سینک آشپزخانه، به حجم فضای آشپزخانه خود دقت کنید. کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه شما تأثیر زیادی در ابعاد سینک، عمق آن، اندازه سینی سینک و دو یا تک لگنه بودن آن دارد. هم چنین مکان نصب سینک به ابعاد آن و به حجم آشپزخانه وابسته است.

مطالعه کنید
هود آشپزخانه را چگونه نصب کنیم

انتخاب سینک ظرفشویی با روش نصب آن

سینک ظرفشویی به ۳ روش روکار، توکار و زیرکار نصب می شود. روش روکار به دلیل سهولت در نصب، در بسیاری از آشپزخانه ها معمول تر است. اما امروزه در دکوراسیون های مدرن از روش نصب سینک به شکل توکار و زیر کار نیز استفاده می شود. پس اگر نحوه نصب سینک ظرفشویی را مد نظر دارید، آن را در هنگام خرید سینک ظرفشویی با فروشنده در میان بگذارید.

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

سخن پایانی
در این مقاله به نکاتی که شما برای خرید و انتخاب سینک ظرفشویی متناسب با دکوراسیون آشپزخانه نیاز دارید؛ اشاره شد. شما می توانید برای مشاهده انواع سینک های ظرفشویی، طرح ها و برند ها و مقایسه قیمت و ویژگی های محصولات، به وبسایت فروشگاه اینترنتی مسترماکان مراجعه کنید. فروشگاه مستر ماکان یکی از برترین و باکیفیت ترین فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده محصولات خانه و آشپزخانه در کشور است. در این فروشگاه ضمن ارائه خدمات مشاوره خرید و معرفی محصولات، به شما کمک می شود تا خریدی سودمند و مطمئن، متناسب با نیاز خود و فضای دکوراسیون آشپزخانه داشته باشید. محصولات خریداری شده پس از ثبت سفارش، در سریع ترین زمان ممکن در هر کجا از ایران که باشید به دستتان خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *