بلاگ

راهنمای خرید روشویی سنگی

راهنمای خرید روشویی سنگی

راهنمای خرید روشویی سنگی

یکی از مواردی که این روزها طراحان و خانم های خانه دار در طراحی آن توجه نشان می دهند، سرویس بهداشتی است. با اینکه شاید در گذشته کمتر کسی به فضای سرویس بهداشتی و چگونگی دکور آن اهمیت می داد اما در دنیای امروز تقریباً همه معتقدند که نوع وسایل و چیدمان سرویس بهداشتی جزئی تاثیرگذار در زیبایی خانه است. ما در این مقاله قصد داریم با بررسی دقیق تنوع و کیفیت سنگ های روشویی موجود در بازار به شما برای انتخاب بهترین ها کمک کنیم.

انواع روشویی سنگی

استفاده از روشویی در تمام خانه ها یک امر لازم و ضروری است. از آن جایی که هر خانه چیدمان و دکور مخصوص به خود را دارد و سلیقه مشتریان با هم متفاوت است، پس لازم می شود تا روشویی ها با ظاهر و جنس های متفاوت تهیه شوند تا به خوبی پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان باشند. اما روشویی های سنگی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • روشویی های یکپارچه

در خانه های امروزی معمولاً در سرویس های با طراحی مدرن جدید بیشتر از این نوع محصول استفاده می‌ شود، از آن جایی که پایه روشویی معمولاً به کاسه وصل است، محصولات باید از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت بالا تهیه شوند. این نوع روشویی به صورت متداول در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. یک پارچه بودن آن و نبود اتصالات باعث شده فضایی برای جمع شدن باکتری ها وجود نداشته باشد، این یکی از نکات قوت این نوع از روشویی محسوب می شود.

  • روشویی های چند تکه

طراحان داخلی بر این باورند که خانه های با طراحی کلاسیک، گزینه مناسب تری برای استفاده از این نوع روشویی هستند. در واقع، دو قسمت بودن این محصول سبب شده تا استفاده از آن آسان تر باشد در نتیجه افراد بیشتری به دنبال استفاده از آن می روند. در طراحی این محصول سینک به صورت جداگانه ساخته می شود و سپس روی پایه قرار می گیرد.

  • روشویی های کنج دیوار
مطالعه کنید
انواع سینک ظرفشویی

برای اینکه راهنمای خرید روشویی سنگی کاملی داشته باشیم اصلاً نمی توان از این روشویی کاربردی و زیبا صرف نظر کرد. در واقع طراحی خاص این محصول باعث شده تا استفاده از آن برای نقاط خاصی از آشپزخانه که قبلاً با این زیبایی امکان پذیر نبود، حال به راحتی و با کمترین فضای اشغال شده امکان پذیر باشد. برای خانه های با متراژ پایین یا مواردی که قصد داریم استفاده حداکثری از فضای حداقلی داشته باشیم، استفاده از روشویی هایی که به راحتی کنج دیوار قرار می گیرند گزینه مناسبی است. این محصول را می‌ توان با پایه یا همراه با کابینت زیری سفارش داد.

  • روشویی های دیواری یا وال هنگ

این نوع روشویی ها همان گونه که از اسم شان پیدا است روی دیوار نصب می‌ شوند و نیازی به پایه زمینی ندارند، این گزینه نیز برای استفاده بهتر از فضا در محیط های کوچک بسیار مناسب است. این نمونه با وزن پایینی که دارد از متریال های نسبتاً سبک ساخته شده و به راحتی روی دیوار نصب می شود و شما می توانید با توجه به نوع نیازتان زیر آن را خالی بگذارید یا از یک کابینت متناسب استفاده کنید.

راهنمای خرید روشویی سنگی

راهنمای خرید روشویی سنگی

سنگ های روشویی رو میزی

در واقع نوع هر یک از این محصولات به سادگی از اسم آنها قابل شناسایی است. سنگ های رومیزی از سری مواردی هستند که از آن‌ ها می‌ توان در داخل کابینت ها نیز استفاده نمود. البته باز هم به سلیقه شما بستگی دارد می توانید روی کابینت هم از آن استفاده کنید. اگر خانه ای با دکوراسیون سبک مدرن دارید، این نوع روشویی برای منزل مناسب است.

  • روشویی با سنگ طبیعی
مطالعه کنید
بهترین سینک برای آشپزخانه های مدرن

این مدل ها معمولاً از یک تکه سنگ بزرگ طبیعی ساخته شده اند، که توسط یک فرد ماهر به زیبایی تراش خورده است و تبدیل به یک اثر هنری کار آمد شده اند. در این نوع سنگ ها معمولاً از مواد طبیعی و تکه های کوچک طلا و نقره استفاده می‌ شود که علاوه بر ارزشمند شدن کار، زیبایی آن را چندین برابر می‌ کند. یکی از ویژگی های این محصول که آن را برای مشتریان جذاب کرده، تفاوت در شکل آن است. به دلیل اینکه آن ها کاملاً با دست ساخته می شوند و در شکل ظاهری سنگ های سازنده آن ها نیز باهم تفاوت وجود دارد، هیچگاه دو بار از این محصولات درست مثل هم تولید نمی شود در واقع هر کدام آن ها منحصر به فرد هستند.

جنس های دیگر سنگ روشویی

با وجود جذابیت های زیادی که سنگ های روشویی به سنگ طبیعی دارند اما باز هم به شدت سنگین هستند و شاید این موضوع اندکی استفاده از آن را سخت کند. در این صورت می توانید به سراغ محصولات از جنس سرامیک با دوام که سطح بسیار سخت و مقاومی دارند بروید، یا چینی بهداشتی را امتحان کنید. چینی جزء مقاوم ترین جنس های موجود در بازار است و با این حال باید از انداختن اجسام نوک تیز بر آن اجتناب کنید. روشویی های سنگ طبیعی نیز دارای جنس های مختلفی هستند، از جمله می توان به سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ شنی و گرانیت اشاره کرد.

شکل ظاهری روشویی سنگی

این محصولات با ظاهرهای متفاوتی در بازار یافت می شوند که هر کدام خصوصیات و استفاده های مخصوص به خود را دارد. برای مثال سنگ های مدور که علاوه بر جای کمی که اشغال می کند، ظاهر زیبا و مدرن به منزل شما می دهد. سنگ های بیضی، محیطی خاص و منحصر به فرد برای شما فراهم می‌ کند. سنگ های مربع کم ترین فضا را اشغال کرده و سنگ های مستطیلی بیشترین فضا را برای چیدن وسایل یا پر کردن آب به شما می‌ دهند؛ در واقع نسبت به مدل های دیگر جادار تر هستند.

مطالعه کنید
بهترین و کاربردی ترین راه های نگهداری از سینک ظرفشویی

نکات هنگام خرید روشویی سنگی

رای خرید ابتدا محیطی که قصد دارید محصول را در آن استفاده کنید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید کدام یک از محصولات که به آن ها اشاره شد برای استفاده شما مناسب است. موارد زیر را باید در خرید رعایت کرد:
وجود فضای کافی برای لوله کشی چک شود.
سوراخ سر ریز در آن حتماً تعبیه شده باشد.
رنگ آن با محیط منزل هماهنگ باشد.
از نحوه تعمیر و شست و شوی آن باید اطلاع حاصل کرد.
چگونگی قرار گرفتن شیر آلات روی آن را مورد بررسی قرار داد.

راهنمای خرید روشویی سنگی

راهنمای خرید روشویی سنگی

قیمت روشویی سنگی

در مورد خرید روشویی سنگی و در کل هر خرید دیگری شاید یکی از مهم ترین نکات قیمت آن باشد. در این مورد باید گفت که قیمت این محصول به موارد مختلفی مانند نوع سنگ، میزان کاربرد، حجم و چندین خصوصیت دیگر آن بستگی دارد. برای مثال قیمت روشویی مرمر از سنگ معمولی آن بیشتر است. البته تغییرات در قیمت ارز و رقابت بازار نیز در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. اما جای نگرانی نیست با توجه به تنوع زیاد قیمت آن، شما با هر میزان بودجه ای که دارید می توانید محصول متناسب را تهیه کنید.

سخن پایانی
امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما در انتخاب روشویی سنگی کمک کرده باشیم. برای دیدن انواع مختلفی از این محصولات می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه کنید و با دیدن تنوع محصولات و اطمینان از کیفیت آن ها به راحتی محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *