بلاگ

علت های رایج خرابی هود

علت های رایج خرابی هود

علت های رایج خرابی هود

هود به عنوان مهم ترین اجزای هر آشپزخانه ایده آلی شناخته می شود. کارایی و عملکرد هود به قدری در آشپزخانه حائز اهمیت است که تمام وقت باید در دسترس باشد. به هنگام آشپزی و انتشار دود و بو و چربی ناشی از پخت غذا، بایستی هود بالای اجاق روشن شود تا تمامی ذرات از بین بروند. چنانچه هر عاملی باعث خرابی هود باشد، باید هر چه سریع تر نسبت به رفع آن عامل اقدام کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی پیرامون علت های رایج خرابی هود بپردازیم. شناخت این علت ها، می تواند مسیری برای تعمیر صحیح و سریع آن ها باشد. برای دریافت اطلاعات افزون تر، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

علت های رایج خرابی هود

علت های رایج خرابی هود

علائم و نشانه های خرابی هود

خرابی جزئی هود در ابتدا به احتمال زیاد علائم واضحی نداشته باشد. چنانچه اقدام به رفع و تعمیر خرابی های جزئی نشود، خرابی های جدی تری ایجاد خواهد شد. در این شرایط هود دارای علائم و نشانه هایی می شود که به وضوح می توان آن را تشخیص داد. شنیده شدن صداهای ناهنجار به هنگام روشن کردن هود و روشن نشدن لامپ هود می توانند نشانه ای برای خرابی هود باشند. همچنین در صورتی که هود به هنگام آشپزی روشن باشد ولی همچنان بو و ذرات انتشار یافته در محیط اطراف باقی بمانند، احتمال خرابی هود افزایش می یابد. در برخی شرایط نیز متوجه خواهیم شد هود به هیچ وجه روشن نمی شود.
در زمان خرابی هود باید از تخصص افراد مجرب و کار بلد استفاده کرد و از تعمیر خودسرانه آن اجتناب کرد. تعمیرکاران کار بلد به درستی علت خرابی را شناسایی می کنند و با استفاده از جایگزین کردن اجزای آن یا تعمیر بخش سیم کشی اقدام به رفع خرابی هود می کنند.

مطالعه کنید
روش تمیز کردن هود شومینه ای

مهم ترین علت های رایج خرابی هود

هود از اجزای کوچک و بزرگ متعددی تشکیل یافته است. خراب شدن هر یک از اجزای داخلی آن منجر به خرابی هود و در نهایت روشن نشدن آن می شود. مدار سیم رابط، فیوز مدار اصلی، کلید فرمان، موتور، برد الکترونیکی و فیوز داخل هود، اجزای اصلی یک هود هستند و هر کدام می توانند بنا به دلایلی خراب یا نیم سوز شوند. در این بخش از مطلب به مهم ترین علت های رایج خرابی هود خواهیم پرداخت.

  • نوسانات برق

لازم است یک عدد ولتاژ معینی به مدار هود ارسال شود. چنانچه جریان برق قطع و وصل شود یا جریان ولتاژ مناسبی به مدار هود نرسد، احتمال ایجاد اتصالی در مدار و در نهایت سوختن موتور هود افزایش پیدا می کند. برای جلوگیری از خطر آسیب زدن نوسانات برق به هود بهتر است از یک محافظ یا ترانس تایمر دار برای وصل کردن هود به جریان برق استفاده شود.

  • استفاده نکردن از هود در زمان آشپزی
مطالعه کنید
آیا هود مخفی خوب است

در زمان آشپزی کردن بایستی هود روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد. برخی از افراد به هنگام پخت و پز برخی از غذاها، از هود استفاده نمی کنند. در این صورت حرارت و گرمای ناشی از شعله های روشن اجاق گاز باعث گرم و ذوب شدن اجزای ظریف و حساس داخلی هود می شود. این مورد عاملی برای خراب شدن هود و روشن نشدن آن خواهد بود.

  • نصب هود در ارتفاع غیر استاندارد

از مهم ترین نکاتی که به هنگام نصب هود آشپزخانه به آن توجه شود، نصب هود در ارتفاع مناسب و استاندارد از اجاق گاز باشد. دور یا نزدیک شدن هود به اجاق گاز منجر به خرابی هود خواهد شد. چنانچه هود بالاتر از ارتفاع استاندارد نصب شود، هود قدرت کافی برای مکش چربی، بو و دود را نخواهد داشت. چنانچه هود پایین تر از ارتفاع استاندارد نصب شود، اجزای داخلی هود در اثر حرارت زیاد شعله های اجاق گاز ذوب خواهد شد.

  • توجه نکردن به کثیفی های فیلتر هود

فیلترهای هود در دو نوع الیافی و فلزی هستند. پس از گذشت مدت زمانی از استفاده هود، این فیلترها چربی ها و سایر ذرات را به خود جذب می کنند و آلوده و کثیف می شوند. فیلتر کثیف، توانایی کافی برای مکش را نخواهد داشت و فشار مضاعفی بر موتور هود وارد خواهد شد. فشار اضافی بر هود، باعث خرابی یا سوختن آن می شود. در صورت تجمع کثیفی، فیلترهای الیافی باید تعویض و فیلترهای فلزی باید شستشو داده شوند.

  • رعایت نکردن نظافت کلی هود
مطالعه کنید
نکات مهم در خرید رادیاتور دکوراتیو

بدنه کلی هود به طور دائم در معرض چربی ها قرار دارد. از این رو برای تمیز کردن بخش های مختلف هود باید از شوینده های مناسب و بدون ضرر استفاده شود. در غیر این صورت، شوینده های اسیدی و غیر استاندارد باعث خرابی هود خواهد شد.

علت های رایج خرابی هود

علت های رایج خرابی هود

سخن پایانی
در مطالب فوق به بررسی پیرامون علت های رایج خرابی هود پرداخته شد. از جمله مهم ترین این علت ها می توان به نوسانات برق، استفاده نکردن از هود در زمان آشپزی، نصب هود در ارتفاع غیر استاندارد، توجه نکردن به کثیفی های فیلتر هود و رعایت نکردن نظافت کلی هود اشاره داشت. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین هودها با برندهای معتبر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *