بلاگ

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

مشکلات رایج توالت فرنگی ها و روش های بر طرف کردن آن

امروزه بنا بر دلایلی، اکثر مردم استفاده از توالت های فرنگی را ترجیح می دهند. این توالت های فرنگی معمولاً برای افرادی که دچار مشکلات جسمی هستند، به شدت ایده آل خواهد بود. با همه این موارد استفاده از توالت های فرنگی بسیار رایج بوده و تقریباً در تمام خانه های نوساز و بازسازی شده به کار برده می شود.
اما این نوع توالت ها علاوه بر مزایایی که دارند، می توانند مانند توالت های ایرانی دچار مشکلاتی نیز شوند. امروز قصد داریم به بیان این مشکلات بپردازیم و راه حل هایی برای رفع این نوع از مشکلات ارائه دهیم. این مشکلات در هر زمانی ممکن است رخ دهند پس به خوبی این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مشکلات رایج توالت های فرنگی

گفتیم که استفاده از توالت های فرنگی امروزه افزایشی چشمگیر در میان ایرانیان داشته است. مسلما این مشکلات برای افراد بسیاری رخ خواهند داد بنابراین نیاز است که همه با آن ها آشنا شوند.

  • گرفتگی یا بالا زدن چاه

از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای توالت های فرنگی رخ دهد، گرفتگی لوله فاضلاب آن و بالا زدن چاه که ناشی از گرفتگی لوله است را شامل می شود. با رخ دادن این موارد همیشه بوی بدی را ساکنان احساس می کنند و این باعث آزار و اذیت آنان خواهد شد. به همین علت افراد باید به سرعت اقدام به رفع این مشکل کنند چرا که اگر ادامه یابد، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی انسان، خصوصاً در بخش دستگاه تنفسی، به وجود آورد.

  • خرابی فلاش تانک یا سیفون

از دیگر مشکلاتی که اختصاصاً برای توالت های فرنگی رخ می دهد، مشکل در سیفون و خرابی فلاش تانک است. این دسته از مشکلات اگر استفاده مداوم از آن داشته باشید، قطعا برایتان رخ خواهد داد. البته این مشکل نیز انواعی دارد که در ادامه آن ها را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.
مورد اول، فلاش نکردن فلاش تانک توالت های فرنگی است. این مشکل کاملاً رایج بوده و ممکن است برای هر فردی اتفاق افتد بنابراین نیازی به نگرانی نیست چرا که اغلب اوقات این اشکال در فلاش نکردن، به دلیل ایراد در فلوتر آن خواهد بود. در حقیقت با ایراد در فلوتر فلاش تانک توالت های فرنگی، آبی که داخل فلاش تانک باید ذخیره شود، نگه داشته نمی شود و حتی با زدن فلاش تانک نیز عمل فلاش در توالت های فرنگی رخ نخواهد داد. برای رفع این مشکل باید قسمت فلاش تانک و فلوتر آن را بررسی و مورد تعمیر قرار دهید. در واقع شما با آب بندی کردن مجدد فلوتر، می توانید مشکل را حل کنید و دوباره از فلاش تانک استفاده کنید. البته پس از آب بندی باید مدتی منتظر بمانید تا دوباره حجم مخزن پر از آب شود.
از دیگر مشکلات رایجی که برای هر توالت فرنگی ای می تواند رخ دهد، ایراد در دکمه فلاش، فلاش تانک یا سیفون است. احتمال بروز این مشکل در استفاده های طولانی مدت به شدت رایج خواهد بود. معمولاً در این مواقع علت خرابی، مربوط به هرز شدن دکمه است. به همین علت نیاز است که یا به صورت کلی دکمه آن تعویض گردد یا توسط تعمیرگاه های معتبر، تعمیر شود. نکته مهم در این مواقع، اعتماد به یک متخصص خبره در این حوزه است.

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

  • بوی بد توالت فرنگی

یکی از بزرگ ترین مشکلات و همچنین رایج ترین آن ها، پیچیدن بوی بد از توالت های فرنگی است. یکی از رایج ترین دلایلی که معمولاً درست خواهد بود، گیر کردن اشیایی در داخل چاه یا لوله توالت فرنگی است. لوله هایی که در ساختار توالت فرنگی به کار می روند، حالتی U کل و پر پیچ خم دارند. در این زمان امکان و درصد گیر افتادن اشیا و برخی دیگر از مواد مانند مو، اشیا و اجرام سخت، چربی، فضولات، دستمال کاغذی و… بسیار بالا می رود. با گیر افتادن این موارد در این لوله ها قطعاً موجب انتشار بوی بد در ساختمان و محل زندگی می شود.
علت دیگری که برای ایجاد بوی بد در توالت ها وجود دارد، آب بندی نادرست توالت فرنگی است. اگر آب بندی به خوبی انجام نشود، با گیر افتادن فاضلاب در اطراف آن، موجب احساس بوی بد در خانه و محل زندگی توسط ساکنین خواهد شد. در این گونه موارد، به دلیل گرفتگی پیشرفته، بهتر است که از متخصصین در این زمینه برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

  • تخلیه کند آب توالت فرنگی

این مورد نیز مانند سایر مشکلات مربوط به توالت فرنگی که در بخش های قبل ذکر کردیم، بسیار رایج بوده و احتمال وقوع آن زیاد است. این مشکل معمولاً به علت ساختار لوله توالت فرنگی است. در حقیقت این لوله که به زانویی معروف است، شکلی خاص دارد که احتمال گیر انداختن انواع مواد و اشیاها در آن بسیار بالا است. اگر تعداد این نوع زانویی ها در راه جریان آب به چاه فاضلاب زیاد باشد، مشخصاً احتمال گرفتگی و در نتیجه آن تخلیه کند آب توالت فرنگی زیاد خواهد بود. برای رفع این مشکل باید از یک متخصص و یک لوله کش ماهر و حرفه ای استفاده کنید.
مورد دیگری که منجر به تخلیه کند آب می شود، رسوبات زیاد در دیواره لوله چاه توالت فرنگی است. این رسوبات گاهی اوقات به قدری زیادند که از جریان با سرعت آب جلوگیری کرده و از سرعت آن به مقدار چشمگیری می کاهند. برای حل این مشکل، می توانید از لوله بازکن های شیمیایی استفاده کنید.

  • قطع نشدن جریان آب سیفون

مورد دیگری که معمولاً برای فلاش تانک ها رخ می دهد، سر ریز شدن آب در داخل آن ها است. از جمله دلایلی که به این مشکل ختم می شوند شامل به وجود ایراد در دریچه تخلیه توالت فرنگی، خرابی دریچه کنترل آب ورودی و خرابی در لوله آن هست.

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

مشکلات رایج توالت فرنگی ها

سخن پایانی
در این مقاله به بیان انواعی از رایج ترین مشکلات مربوط به توالت های فرنگی که تقریباً هر کسی با آن مواجه شده است پرداخته شد. از آن جایی که برخی از این مشکلات نیاز به بررسی و تعمیر حرفه ای دارند، باید از یک تیم متخصص برای انجام این کار کمک گرفت. برای رفع این مشکل شما می توانید از مستر ماکان کمک بگیرید. این تیم تشکیل شده از با سابقه ترین تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه بوده و کارنامه ای درخشان را در زمینه فعالیت خود میان مشتریان دارند.
برای اغلب این مشکلاتی که نام برده شد، راه حل های خانگی جوابگو نخواهند بود چرا که این مشکلات، ناشی از بیس و پایه قطعه بوده و نیاز به یک تعمیر حرفه ای دارد. امیدواریم پاسخ سوالتان را در این مطلب پیدا کرده و خیلی زود بتوانید مشکل خود را رفع کنید. همچنین کمال تشکر را از شما خوانندگان عزیز برای همراهی ما تا پایان این مقاله، داریم.

مطالعه کنید
هود برای آشپزخانه های باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *