بلاگ

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

ست سرویس بهداشتی یکی از کاربردی ترین لوازمی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای سرویس؛ نقش قابل توجهی در بهداشت و نظافت این محیط دارد. هر پک سرویس بهداشتی از آیتم های مختلفی مانند سطل زباله، جا مایع، جا مسواک، جا صابون، جا دستمال کاغذی، فرچه و…تشکیل می شود‌.
سرویس بهداشتی یکی از محیط های آلوده ای است که باید دائماً تمیز شود تا باعث بروز بیماری های عفونتی در ساکنان منزل نشود. شستشوی ست سرویس بهداشتی با مواد شوینده مناسب یکی از کارهایی است که باعث تمیزی بیشتر این فضا می شود. در این مطلب به معرفی مواد شوینده مناسب برای انواع ست سرویس بهداشتی می پردازیم.

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

چه شوینده ای برای شستشوی ست سرویس بهداشتی پلاستیکی مناسب است؟

قیمت مناسب، تنوع بی نظیر، کم وزن بودن، احتمال شکستگی پایین و…از عواملی است که باعث شده است بیشتر مردم برای تهیه ست سرویس بهداشتی پلاستیکی اقدام کنند. نگهداری این جنس شست بهداشتی بسیار آسان است و شستشوی آن ها با انواع مواد شوینده امکان پذیر است.
برای شستشوی ست سرویس بهداشتی پلاستیکی می توانید مقداری آب و هر نوع ماده شوینده مانند مایع دستشویی، وایتکس، برف و…را ترکیب کنید و با اسکاج یا پارچه نرم روی سطح پلاستیکی ست بهداشتی بکشید. در نهایت با استفاده از آب تمام سطح ست پلاستیکی را بشویید. مواد پلاستیکی در برابر بیشتر مواد های شوینده مقاوم هستند و آسیب نمیبینند.

مطالعه کنید
کارتریج شیر اهرمی چیست و از چه قطعاتی ساخته شده است؟

چه شوینده ای برای شستشوی ست سرویس بهداشتی سنگی مناسب است؟

ست سرویس بهداشتی سنگی یکی از زیباترین مدل های موجود در بازار است که علاوه بر زیبایی، قیمت و وزن بالایی دارد. نگهداری از ست های بهداشتی سنگی ممکن دشوار باشد زیرا شستشوی آن ها با هر ماده شوینده ای امکان پذیر نیست.
استفاده از انواع مواد شیمیایی که آنزیم های زیادی دارند باعث می شوند تا براقیت ست سنگی از بین برود. به همین دلیل نباید از انواع مواد شیمیایی و وایتکس برای شستشو استفاده کرد. بهترین مواد شوینده برای ست بهداشتی سنگی، سرکه و مقداری آب است که باعث جلا دهندگی و سفید شدن سطوح سنگی می شود.

شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی چوبی چیست؟

امروزه علاوه بر ست های پلاستیکی؛ در بسیاری از خانه های آپارتمانی از ست های چوبی و بامبو نیز استفاده می شود که از جلوه بی نظیری برخوردار هستند. متاسفانه ست های بهداشتی چوبی برای شستشو و نگهداری با محدودیت بالایی همراه هستند. به همین دلیل باید با انجام کارهایی مانند قرار دادن ست های بهداشتی در محیط های خشک و استفاده از پلاستیک در سطل زباله از کثیف شدن آن جلوگیری شود.
شستشوی ست بهداشتی چوبی با آب مستقیم و مواد شوینده مناسب نیست. برای شستشوی ست های بهداشتی از جنس چوب بهتر است از دستمال مرطوب برای پاک کردن سطوح استفاده شود. بعد از خشک کردن سطوح ست بهداشتی، از روغن های چوبی مخصوص برای جلا دهندگی و تمیزی بیشتر استفاده شود.

مطالعه کنید
انواع ست سرویس بهداشتی مسترماکان

شستشوی ست سرویس بهداشتی فلزی و آهنی با چه مواد شوینده ای مناسب است؟

شستشوی ست سرویس بهداشتی فلزی و آهنی ممکن است به دلیل زنگ زدگی و رنگ پریدگی کمی دشوار باشد. مصرف کنندگان باید از این موضوع آگاه باشند که شستشوی ست بهداشتی فلزی و آهنی با آب زیاد باعث زنگ زدگی و پوسیدگی آن می شود. همچنین مواد شیمیایی و سفید کننده ها به دلیل خاصیت خورندگی باعث ضعیف شدن ست بهداشتی فلزی و رنگ پریدگی آن می شوند. بنابراین اگر قصد شستشوی ست سرویس بهداشتی فلزی و فولادی را دارید؛ از مواد شوینده کم آنزیم یا مواد طبیعی مانند سرکه به همراه مقدار کمی آب استفاده کنید.

مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

سخن پایانی
در مطلب فوق به معرفی مواد شوینده مناسب برای شستشوی ست سرویس بهداشتی پرداختیم. استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستشوی جنس های مختلف ست سرویس بهداشتی باعث می شود تا طول عمر آن افزایش پیدا کند و زیبایی خود را برای زمان طولانی تری حفظ کنند. با انتخاب مواد شوینده خوب و کم ضرر علاوه بر تمیزی و نظافت فضای سرویس بهداشتی؛ از کاهش طول عمر ست های بهداشتی جلوگیری می کنید.

مطالعه کنید
اجاق گاز صفحه ای سارگاتی یک انتخاب مطمئن

فروشگاه مستر ماکان  اولین فروشگاه مجازی در صنعت ساختمان بوده و بهترین گزینه را برای خرید مشتریان معرفی می نماید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *