بلاگ

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

اگرچه ممکن است خرید توالت فرنگی آسان به نظر برسد، اما انتخاب یک توالت فرنگی استاندارد و با کیفیت کمی سخت است و نیاز به دقت و توجه دارد. انتخاب یک توالت فرنگی استاندارد و مناسب تأثیر زیادی در راحتی اجابت مزاج، دفع میکروب‌ها و مشکلات گوارشی دارد. سؤالی که اکثر مردم در هنگام خرید توالت فرنگی با آن مواجه می‌شوند این است که به چه نکاتی باید توجه کنند تا بتوانند توالت فرنگی راحتی را متناسب با بودجه‌ای که دارند خریداری کنند. بر همین اساس در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم به توضیح نکات مهمی که در هنگام خرید توالت فرنگی باید به آن توجه شود، بپردازیم. با مستر ماکان فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه همراه باشید.

 

انواع توالت فرنگی

در سال‌های اخیر توالت فرنگی در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. در حالت کلی توالت‌های فرنگی به دو شکل دیواری و زمینی تقسیم می‌شوند.

 

توالت فرنگی دیواری

به این نوع توالت فرنگی وال هنگ گفته می‌شود که روی دیوار نصب می‌شوند. توالت فرنگی دیواری در مقایسه با توالت فرنگی زمینی فضای کمتری را اشغال می‌کند و شرایط بهتری را برای اجابت مزاج فراهم می‌کند. مخزن این نوع توالت ‌فرنگی، درون دیوار قرار گرفته و لگن آن روی شاسی پیچ می‌شود؛ بنابراین تنها چیزی که در سرویس بهداشتی نمایان است لگن توالت فرنگی است. در توالت فرنگی دیواری تخلیه از طریق کلیدها و سیفون نصب شده روی دیوار انجام می‌گیرد.

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

توالت فرنگی زمینی

توالت فرنگی زمینی به دو شکل دوتکه و یک تکه تولید می‌شوند. توالت فرنگی یک تکه وزن بیشتری دارد زیرا؛ تمام اجزا به هم متصل هستند در حالی که در توالت فرنگی دو تکه پن و مخزن از یکدیگر جدا هستند و در هنگام نصب به هم متصل می‌شوند.

مطالعه کنید
روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

ابعاد توالت فرنگی

ابعاد و اندازه توالت فرنگی یکی از شاخصه‌های مهمی است که در هنگام خرید توالت فرنگی باید به آن توجه شود. ابعاد استاندارد برای طول توالت فرنگی بین ۵۴ تا ۷۲ سانتی متر است، بنابراین هرکس قبل از خرید باید اطلاعات کاملی در رابطه با اندازه سرویس بهداشتی داشته باشد تا بتواند توالت فرنگی استانداردی را متناسب با سرویس بهداشتی تهیه کند.

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

جنس توالت فرنگی

برای ساخت توالت فرنگی از مواد مختلفی استفاده می‌شود اما بهترین مواد برای ساخت توالت فرنگی سرامیک لعاب‌دار یا چینی است که از کیفیت بالاتری نسبت به مواد دیگر برخوردار هستند. در صورتی که ضخامت سرامیک لعابی در توالت فرنگی زیاد باشد علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن استحکام و افزایش طول عمر آن می‌شود، موجب کارکرد بهتر و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. موادی که در ساخت توالت فرنگی استفاده می‌شوند در زیبایی و کیفیت آن بسیار تأثیر گذار هستند، بنابراین توجه به نوع مواد سازنده در هنگام خرید توالت فرنگی مهم است.

مطالعه کنید
علت های رایج خرابی هود

 

سیفون توالت فرنگی

اگرچه نوع سیفون در توالت‌های شرقی یا ایرانی زیاد مهم نیست، اما انتخاب یک سیفون با کیفیت که آب را با فشار بالا و به صورت مداوم به توالت فرنگی هدایت کند، بسیار قابل اهمیت است. در سیفون‌های غیر استاندارد آب به یکباره خارج شده و به بیرون هدایت می‌شود، در حالی که در سیفون‌های استاندارد آب با فشار از سیفون به توالت هدایت شده و به صورت چرخشی خارج می‌شود.

پایه توالت فرنگی

ابعاد استاندارد برای پایه توالت فرنگی ۴۰ سانتی متر است. پایه توالت فرنگی تأثیر زیادی در نحوه صحیح نشستن و سلامتی و راحتی افراد دارد. در صورتی که پایه توالت فرنگی استاندارد باشد، افراد قد بلند و مسن به راحتی می‌تواند از توالت فرنگی استفاده کنند. بهتر است قبل از خرید توالت فرنگی، با نشستن بر روی توالت از استاندارد بودن و راحتی آن اطمینان حاصل شود.

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

لگن توالت فرنگی

لگن‌های توالت فرنگی به شکل بیضی و دایره تولید می‌شوند. توالت فرنگی بیضی شکل فضای راحت‌تری برای نشستن دارد و دیرتر کثیف می‌شود، این در حالی است که نشستن روی توالت‌های دایره‌ای شکل ممکن است کمی سخت باشد. با این حال توالت دایره‌ای شکل برای کسانی که سرویس بهداشتی کوچکی دارند مناسب‌تر است زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کند.

لبه‌های لگن توالت فرنگی

در هنگام خرید بهتر است توالتی خریداری شود که لبه‌های برآمده‌ای دارد زیرا؛ این برآمدگی موجب می‌شود تا افراد بتواند راحت‌تر روی لگن توالت بنشینند. همچنین این برآمدگی باعث می‌شود که در هنگام شست‌وشو و تخلیه، آب به بیرون تراوش نکند.

مطالعه کنید
معرفی بهترین برندهای فلاش تانک

 

توالت فرنگی آنتی باکتریال

امروزه برخی از شرکت‌های تولید کنند انواع توالت فرنگی، نوعی از توالت فرنگی را تولید کرده اند که خاصیت آنتی باکتریال دارند و مانع از رشد میکروب‌ها می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که از زنگ زدگی اجزای توالت فرنگی جلوگیری شود. البته قیمت این نوع توالت فرنگی نسبت به انواع دیگر بالاتر است و افرادی که مشکل بودجه ندارند، می تواند این نوع توالت فرنگی‌ را خریداری کنند.

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

قیمت توالت فرنگی

عواملی متعددی در قیمت توالت فرنگی تأثیرگذار است که عبارتند از:

• کیفیت و نوع سیستم سیفون
• جنس توالت فرنگی
• ابعاد توالت فرنگی
• برند و ضمانت داشتن توالت فرنگی
• نوع طراحی توالت فرنگی

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نکاتی که در هنگام خرید توالت فرنگی باید توجه شود پرداختیم. توالت‌های فرنگی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که ممکن است از لحاظ جنس، کیفیت، ابعاد، طراحی، نوع لگن و همچنین قیمت متفاوت باشند. کسانی که سرویس بهداشتی کوچکی دارند، می‌توانند از توالت فرنگی دیواری با لگن دایره‌ای شکل استفاده کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید توالت فرنگی باید توجه شود، ابعاد استاندارد آن است که موجب می‌شود افراد مسن و قد بلند هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *