بلاگ

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

آشپزخانه قلب خانه است و لوازم آشپزخانه نیز همان وسایلی هستند که مایه آسایش و آرامش اعضای خانواده را فراهم می‌کنند. در این بین هود یکی از اساسی‌ترین لوازم است. با ما همراه باشید تا یکی از انواع هودها یعنی هود مورب را با هم بررسی کنیم. در ادامه با مستر ماکان همراه باشید.

 

هود مورب

هود مورب که به عنوان هود شیب‌دار نیز شناخته می‌شود از مدل‌های جدید و مدرن هود محسوب می‌شود. هود مورب در زاویه ۴۵ درجه اجاق گاز نصب می‌گردد و به همین دلیل به آن مورب گفته می‌شود. این هودها در ابعاد و اندازه‌های متنوع طراحی شده‌اند و تضمین می‌کنند که هوای آشپزخانه و منزل شما را پاکیزه و سالم نگه خواهند داشت. با استفاده از هودهای مورب می‎‌توانید بدون نگرانی از بابت بو، آشپزی لذت‌بخشی داشته باشید. نکته دیگری که باعث مکش بهتر هود می‌شود، باز کردن درب آن در زمان استفاده است. در مدل مورب هود، درب هود راحت‌تر باز و بسته می‌شود. علت این امر نیز وجود جک‌های برقی است که از طریق ریموت کنترل قابل تنظیم هستند.

 

جنس و فیلتر هود مورب

این مدل در مقایسه با نمونه‌های قبلی ظاهری شیک و متفاوت دارد. هودهای مورب از جنس استیل، شیشه و یا ترکیبی از این دو متریال هستند. فیلتر نصب شده بر روی هود از جنس آلومینیوم است که امکان شستشو دارد. همچنین مجهز به سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض نیز هست. نکته دیگر اینکه این هودها را هود کم صدا نیز می‌نامند. این مسئله بسیار می‌تواند در رضایت مصرف‌کنندگان تأثیرگذار باشد.

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

فرق هود مورب با هود شومینه ای

هودهای انواع مختلفی دارند اعم از مورب و شومینه‌ای. هر دوی این هودها به دیوار نصب می‌شود. با این تفاوت که هود شومینه‌ای به صورت موازی با اجاق گاز قرار می‌گیرد در صورتی که هود مورب با زاویه ۴۵ درجه نصب می‌شود. فیلتر هودهای مورب در پشت درب هود تعبیه شده و دیده نمی‌شود. در زمان استفاده می‌توان درب هود را باز کرد تا فرایند جذب بو و دود را آغاز کند.
ویژگی که هود مورب را متمایز می‌کند، وجود داکت است. زمانی را تصور کنید که پس از نصب کابینت‌های آشپزخانه متوجه شوید که هود با کابینت‌ها تناسب ندارد، مثلاً بالاتر یا پایین‌تر قرار گرفته. این مسئله به راحتی قابل حل است زمانی که هود آشپزخانه به داکت مجهز باشند. دقیقاً هودهای مورب این امکان را دارند و خیالتان از بابت تناسب و زیبایی راحت است.

مطالعه کنید
نکات پیش از خرید هود کن

 

ویژگی های هود مورب

در واقع هود مورب آخرین مدل عرضه شده در بازار است و تمام مزایای هود شومینه‌ای را دارد. هودهای مورب در طرح‌های مختلف مانند؛ شیشه، استیل، ترکیب شیشه و استیل و در قالب‌های سفید و مشکی تولید و عرضه شده است. برخی از ویژگی‌های هود مورب عبارتند از:

  • زیبایی و کارایی هود مورب منحصر به فرد است.
  • با داشتن این هود، جلوه و هوای مطبوع آشپزخانه چندین برابر خواهد شد.
  • فیلتر تعبیه شده در هود مورب در تماس مستقیم با حرارت نیست، بنابراین کمتر احتمال دارد که تغییر شکل دهد و یا آب شود.
  • فیلتر هود مورب چون در پشت درب قرار دارد، کمتر کثیف می‌شود و در صورت کثیف شدن نیز قابل مشاهده نیست.
  • این مدل هود از جدیدترین مدل‌هاست بنابراین امکان اضافه کردن آپشن‌هایی مثل موتورهای سوپر سایلنت در آنها وجود دارد.
  • هود مورب از لحاظ مصرف برق در دسته کم‌مصرف قرار می‌گیرد. این هودها دارای گرید A هستند.
  • بدنه هود مورب بیشتر آلوده می‌شود و نیاز به پاک کردن در طی زمان‌های کوتاه دارد.
  • به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا قاعدتاً قیمت هود مورب نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.
  • به دلیل قرار گرفتن پنل هود در بالا، ضروری است که از ریموت کنترل استفاده شود.
مطالعه کنید
روش تمیز کردن هود شومینه ای

 

نکات مهم در انتخاب هود مورب

در هنگام خرید هود مورب در نظر داشته باشید که باید بین اندازه اجاق گاز و هود که در بالای آن قرار می‌گیرد، تناسب وجود داشته باشد. اگر یک هود کوچک در بالای اجاق بزرگ نصب شود هم از لحاظ ظاهری زیبا به نظر نمی‌رسد و هم اینکه مکش مورد انتظار را نخواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌شود در صورت داشتن یک اجاق گاز ۹۰ سانتی، از یک هود ۹۰ سانتی استفاده شود.

علاوه بر ظاهر و زیبایی هود که می‌تواند جلوه‌ای دو چندان به آشپزخانه شما دهد، عوامل دیگری نیز در انتخاب هود مناسب اهمیت دارد. این عوامل شامل عملکرد هود است که با مکش موتور، دور موتور، صدای هود و بازدهی هود قابل شناسایی است. با در نظر گرفتن این نکات همچنان هودهای مورب انتخاب عاقلانه‌ای است.

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

جمع بندی

از هود به عنوان وسیله‌ای پر کاربرد در آشپزخانه نام می‌برند. از بین مدل‌های متنوع آن، هود مورب با لحاظ کردن جدیدترین تکنولوژی می‌تواند انتظار خریداران را برآورده کند. با در نظر گرفتن نکاتی که به آن پرداخته شد مانند زیبایی، تناسب، قیمت، عملکرد، مدت زمان استفاده، قدرت مکش و میزان صدای تولید شده باز هم هود مورب انتخاب ایده‌آلی است.

مطالعه کنید
ترند جدید کاشی‌ کاری در حمام

2 دیدگاه در “هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

  1. من گفت:

    عالی

    1. عرفان کامرانی گفت:

      سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *