بلاگ

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از مهم‌ ترین و ضروری ‌ترین بخش‌ هر خانه به شمار می‌رود. برای استفاده از سرویس بهداشتی باید برخی وسایل مورد نیاز در آن قرار داده شود. این وسایل با توجه به نیاز افراد می تواند متفاوت باشد اما برخی از آن ها ضروری هستند و نمی توان از خرید آن ها صرف نظر کرد. در این مقاله از مسترماکان در مورد وسایل مورد نیاز سرویس های بهداشتی صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

شیرآلات بهداشتی

بدون تردید شیرآلات از مهم ترین تجهیزات سرویس بهداشتی است. شیرآلات امروزه نه تنها برحسب جنس بلکه بر اساس عملکرد و تکنولوژی روز در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. شیرآلات بهداشتی را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • شیرآلات روشویی

شیرآلات روشویی در بازار طرح و رنگ‌های متنوعی دارند. در گذشته تنها کاربرد شیر روشویی شستشوی دست و صورت بود، اما امروزه شیرآلات روشویی ارزش دکوراتیو هم پیدا کرده‌اند و به همین خاطر انتخاب آن ها بسیار مهم شده است. شیرآلات روشویی باید دارای کیفیت مناسب باشند تا در کوتاه مدت خراب نشوند.

  • شیرآلات دستشویی

شیر توالت در واقع همان بخشی است که شلنگ به آن متصل می‌شود. قیمت شیرآلات دستشویی با توجه به عواملی مانند وزن، رنگ، جنس، نوع آبکاری، گارانتی و … تعیین می‌شود. شیرآلات دستشویی بهتر است که با توجه به رنگ و سبک سرویس بهداشتی خریداری شود تا بین تجهیزات هماهنگی لازم ایجاد شود.

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

  • شیرآلات حمام

شیرآلات حمام به نسبت سایر شیرآلات بهداشتی در معرض رطوبت و آب بیشتری قرار دارند، بنابراین کیفیت و دوام آنها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در انتخاب شیرآلات حمام به فاکتورهایی مانند قیمت، جنس بدنه، نوع طراحی، کیفیت آن دقت کنید.

مطالعه کنید
اهمیت ترموکوپل و فندک در اجاق گاز

روشویی

یکی از تجهیزات مهم سرویس بهداشتی، روشویی است. روشویی ها در جنس های مختلفی در بازار موجود هستند. روشویی های شیشه ای ، سرامیکی رنگی و سنگی از جدید ترین مدل های روشویی است.
هنگام انتخاب روشویی باید اندازه سرویس بهداشتی را در نظر گرفت و مناسب با آن روشویی خرید. روشویی ها می توانند با کابینت ترکیب شده و از فضای زیرین آن برای گذاشتن وسایل استفاده کرد.

آیینه

آیینه یکی از وسایل ضروری سرویس بهداشتی است. هنگام خرید آیینه باید به نکات مختلفی از جمله، متراژ، جنس، رنگ، مدل و … توجه کرد. اندازه ی آینه، باید متناسب با فضایی باشد که قصد نصب آینه را دارید. آینه معمولاً بالای روشویی نصب می شود. بنابراین باید ابعاد این قسمت از سرویس بهداشتی را در نظر بگیرید و سپس به سراغ خرید مناسب ترین نوع آینه بروید.
برای انتخاب رنگ آینه باید به تناسب رنگ آن با محل نصب توجه کنید، بهتر است برای انتخاب رنگ آینه به رنگ روشویی، کاشی و سرامیک محیط نصب دقت داشته باشید.

مطالعه کنید
نکات ایمنی مهم که باید هنگام استفاده از اجاق گاز بدانید

ست سرویس بهداشتی

ست سرویس بهداشتی می تواند شامل موارد مختلفی مانند سطل آشغال، برس توالت، جاصابون مایع، جاصابون جامد، جامسواکی، آویزهای حوله، جای پنبه و سبدهای اکسسوری آرایشی باشد. هنگام خرید ست سرویس بهداشتی باید به نکات مهمی دقت کرد.
• با توجه به اینکه محصولات در فضای مرطوب قرار خواهند گرفت، اقلام ست سرویس بهداشتی باید ضد آب باشد. بهترین جنس های ضد آب رزین، پلکسی و استیل است.
• رنگ و طرح ست سرویس بهداشتی بهتر است که با دکوراسیون فضای مربوطه همخوانی داشته باشد.
• از قابلیت شستشو برخوردار باشد.
• به ابعاد ست سرویس بهداشتی دقت کنید. به‌عنوان مثال ست سرویس بهداشتی دیواری برای فضاهای کوچک مناسب است و می توان از فضا استفاده بهینه کرد.

وان حمام

تا سال ها قبل وان حمام یک تجهیزات نسبتا لوکس برای خانه ها به شمار می رفت اما در سال های اخیر وان حمام در خانه دیگر یک رویا نیست و وان و جکوزی در اندازه های مختلف و طرح های متنوع تولید می شوند. فایبر گلاس، کامپوزیت و فولاد ضد زنگ از مواد اولیه پرکاربرد در طراحی و ساخت وان حمام هستند.

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی

نکات مهم در خرید وسایل بهداشتی ضروری برای حمام و دستشویی

برخی از افراد هنگام خرید تجهیزات سرویس بهداشتی به دنبال ارزان ترین محصولات هستند. اما باید توجه داشت که جنس ارزان همواره به معنای جنس مرغوب نیست. در صورتی که محصولاتی که برای سرویس بهداشتی می خرید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد در مدت زمان کوتاهی آسیب خواهد دید و شما مجبور خواهید شد تا متحمل هزینه های اضافی برای تعویض آن ها شوید.
از طرف دیگر توجه داشته باشید که وسایل بهداشتی از برند معتبرباشد. در سال های اخیر برندهای زیادی اقدام به تولید وسایل بهداشتی برای حمام و دستشویی می کنند که متاسفانه استانداردهای لازم در تولید آن ها رعایت نشده است.
شما می توانید وسایل بهداشتی ضروری برای حمام و دستشویی با قیمت مناسب و جنس مرغوب را از مسترماکان تهیه کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.

مطالعه کنید
انواع ست سرویس بهداشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *