بلاگ

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

سینک آشپزخانه یکی از بخش های مهم است که تمیزی آن بسیار حائز اهمیت است. بوی بد سینک یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد. در این مقاله از مسترماکان در مورد علت بوی بد سینک و روش های رفع آن صحبت خواهیم کرد. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

علت بوی بد سینک

بوی بد سینک آشپزخانه در بیشتر موارد دو دلیل مهم دارد. جمع شدن خرده‌های مواد غذایی و چربی‌ها درون لوله U شکل زیر ظرفشویی می‌تواند باعث پوسیدگی شود که به مرور زمان باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد. یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث بوی بد سینک شود تراز نبودن لوله U شکل است.

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

روش های ساده برای رفع کردن بوی بد سینک

قبل از هر اقدامی با رفع بوی بد سینک کارهای زیر را انجام دهید. در اغلب موارد بوی بد سینک با این روش ها از بین می رود:
۱- استفاده از آب جوش برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی
برای استفاده از این روش شما نیاز به آبجوش دارید. یک کتری پر از آب جوش آماده کنید. به آرامی آن را در سینک بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید. حالا شیر آب سرد را با فشار باز کرده تا چربی‌های باقی مانده درون لوله پاک شود.
۲- استفاده از سرکه سفید برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی
این یکی از روش های قدیمی اما بسیار کاربردی است. برای رفع بوی بد با این روش مقداری سرکه سفید درون راه آب سینک بریزید. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا سرکه درون لوله‌ها باقی بماند. سپس شیر آب داغ را با فشار باز کرده تا چربی‌های باقی مانده درون لوله پاک شود.
۳- استفاده از جوش شیرین و سرکه برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی
اگر روش قبلی برای از بین بردن بوی بد موثر نبود، می توانید از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. نصف فنجان جوش شیرین را به راه آب ظرفشویی بریزید. یک لیوان سرکه را به راه آب ظرفشویی اضافه کنید. اجازه دهید محلول چند ساعت بماند و کف کند. حالا شیر آب داغ را با فشار باز کنید تا اگر در مسیر لوله چربی باقی مانده باشد از بین برود.
۴- استفاده از پاک کننده های شیمیایی برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی
در صورتی که بوی بد سینک با مواد طبیعی از بین نرفت باید به سراغ مواد شیمیایی بروید. مواد مختلفی در بازار موجود است که شما می توانید از فروشنده کمک بگیرید. توجه کنید که قبل از استفاده از لوله بازکن های شیمیایی حتما دستور مصرف آن را مطالعه کنید و طبق دستور از مواد شیمیایی استفاده کنید.
بهتر است که بعد از ریختن مواد در سینک حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا محلول درون لوله ها باقی بماند تا هرگونه چربی از بین برود. حالا آب داغ را بدون فشار زیاد باز کرده و اجازه دهید چربی‌ها و مواد باقی مانده در لوله را پاک کند. در صورت نیاز می‌توانید اجازه دهید محلول مدت زمان بیشتری درون لوله باقی بماند و سپس آن را برای پاک کردن باز کنید.
۵- تراز کردن لوله U شکل
لوله U شکل زیر ظرفشویی از انتشار بوی بد فاضلاب جلوگیری می کند. درون این لوله همواره باید آب وجود داشته باشد تا مانع از بروز گازهای فاضلاب به درون سینک شود و اگر به هر دلیلی تراز نباشد باعث بروز بوی بد سینک خواهد شد. تراز کردن لوله U پیچیدگی خاصی ندارد اما اگر سوراخ شده باشد و یا چکه کند که برای رفع آن به یک لوله کش نیاز خواهید داشت.
اگر لوله U شکل به علت خرده‌های مواد غذایی مسدود شده است آن را باز کرده و بعد از تمیز کردن مجددا در محل خود وصل کنید. البته اگر در کارهای لوله کشی چندان سررشته دارید بهتر است دست به آچار نشوید و از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

علت بوی بد سینک و راه های رفع کردن آن

جلوگیری از بوی بد سینک ظرفشویی

همان طور که می دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. به همین خاطر بهتر است که با انجام دادن برخی از کارها از بوی بد ظرفشویی جلوگیری کنید تا دچار مشکل نشوید:
– از ورود خرده‌های مواد غذایی به درون لوله‌ها جلوگیری کنید. حتما یک صافی در سینک قرار دهید و مابقی غذاها را داخل آن بریزید.
– از ریختن هرگونه چربی و روغن اضافی درون لوله‌ها اجتناب کنید. یکی از مهم ترین بوی بد سینک، باقی ماندن چربی داخل لوله ها است.
– هر چند وقت یکبار آب داغ کتری را برای از بین بردن باکتری درون سینک بریزید.
– به صورت دوره ای از مواد طبیعی که در بالا به آن اشاره کرد برای تمیز کردن سینک استفاده کنید.
– همواره چک کنید تا لوله U شکل چکه نکند، تراز باشد و همواره در گلویی آن آب وجود داشته باشد.

مطالعه کنید
هود سفید بخریم یا مشکی

خرید سینک ظرفشویی

ما در مسترماکان انواع سینک های ظرفشویی از برند معتبر را برای مشتریان خود موجود کرده ایم. شما می توانید طبق نیاز و مطابق سلیقه خود سینک ظرفشویی دلخواه خود را تهیه کنید. ارسال رایگان و تحویل فوری از مهم ترین ویژگی های خرید سینک از مسترماکان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *