بلاگ

کابین دوش حمام چیست

کابین دوش حمام چیست

کابین دوش حمام چیست و چه مزایایی دارد؟

کابین دوش می‌تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از حمام ها باشد. هر چند سال های طولانی است که استفاده از کابین دوش در ایران رایج شده است اما هنوز هم افراد زیادی هستند که درباره کاربرد کابین دوش حمام اطلاعات زیادی ندارند.
در این مقاله از مسترماکان درباره کابین دوش حمام و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

کابین دوش حمام

کابین دوش یک محفظه حمام کامل با پنل های کنترل کننده در قسمت پشتی، یک طبقه و درب شیشه‌ای است، بنابراین تمام سطوح داخلی آن آب بندی شده و به صورت ضد آب ساخته می‌شوند. کابین های دوش شامل سیستم دوش و همچنین سایر ویژگی های موجود برای دوش ها مانند فواره های آب است.

کابین دوش حمام چیست

کابین دوش حمام چیست

مزایای کابین دوش حمام

برخی از افراد فکر می کنند که کابین دوش حمام یک وسیله لوکس است و شاید کاربرد زیادی نداشته باشد. اما این در حالی است که امروزه کابین دوش حمام در اغلب حمام ها تعبیه می شود و کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال در خانه‌های کوچک، آرایشگاه‌ها و استخرها می‌توان با نصب کابین‌های دوش ضمن حفظ حریم شخصی افراد از فضای موجود استفاده بهتری کرد و هرکجا که نیاز باشد یک دوش کاربردی با طراحی زیبا نصب کرد.
یکی دیگر از مزایای کابین دوش حمام این است که مانع از خیس شدن باقی فضای حمام شما می‌شود. علاوه بر این افرادی که دوست دارند تا از جکوزی یا سایر امکانات هم استفاده کنند می توانند داخل کابین حمام آن ها را تعبیه کنند و با ریلکس کردن هنگام دوش گرفتن لذت ببرند. از دیگر مزایای استفاده از کابین دوش شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• به ایزولاسیون و حفظ حرارت کمک می کند.
• ظاهری زیبا و لوکس دارد.
• در طرح ها و اشکال متنوع وجود دارد.
• از پاشیده شدن آب به اطراف جلوگیری می کند.
• آسیب های ناشی از بخار آب را به حداقل می رساند.
• تولید و اجرای آن آسان است و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد.

مطالعه کنید
قیمت هود آشپزخانه به چه فاکتورهایی بستگی دارد

نکات مهم هنگام انتخاب کابین دوش حمام

توجه به نکات زیر می تواند به شما در انتخاب یک کابین دوش حمام مناسب کمک کند.
اندازه حمام: یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب کابین دوش حمام باید به آن توجه کنید اندازه فضایی است که در اختیار دارید. هر چه فضا بزرگتر باشد امکان اینکه شما بتوانید کابین بزرگتری را انتخاب کنید افزایش پیدا می‌کند.
محل قرار گرفتن کابین دوش حمام: اگر قصد دارید کابین را وسط یک دیوار نصب کنید نوع کابین با زمانی که کابین دوش را گوشه دیوار و در محل اتصال آن‌ها نصب می‌کنید بسیار متفاوت است. کابین‌های D شکل برای بین دیوارها انتخاب بهتری هستند و کابین‌های سه گوش در کناره‌های دیوار بهتر قرار می‌گیرند.
هدف از خرید کابین دوش حمام: شما باید مشخص کنید که چه انتظاری از کابین دوش حمام دارید آیا به دنبال سونا و جکوزی خانگی هستید؟ یا یک کابین ساده و معمولی می‌خواهید که فضای دوش را محدود کند و مانع خروج آب و بخار آن در فضای حمام و خانه شود. شاید هم هدف شما از نصب کابین ایجاد یک حریم خصوصی داخل خانه‌ کوچکی است که حمام و دستشویی مشترک دارد. بعد از مشخص کردن اینکه دقیقا چه چیزی می خواهید می توانید کابین حمام خود را راحت تر انتخاب کنید.
قیمت کابین دوش حمام: یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید دوش کابین حمام به آن توجه کنید، قیمت کابین است. در صورتی که بودجه محدودی دارید بهتر است به سراغ گزینه های ساده تر بروید.

مطالعه کنید
قیمت هود توکار و روکار

شیشه کابین دوش حمام

جنس شیشه های کابین حمام بسیار مهم است زیرا کیفیت شیشه‌ها در طول عمر کابین تاثیر بسیاری دارد. در حال حاضر انواع مختلفی از شیشه های کابین در بازار وجود دارد. شیشه ها در حالت کلی به دو دسته مات و طرح دار تقسیم می شوند. در فضاهایی که حریم خصوصی برای آن اهمیت زیادی دارد می‌توانید از شیشه مات یا طرح‌دار استفاده کنید یا اگر دوست دارید داخل فضای کابین دیده شود شیشه شفاف انتخاب مناسبی است.
ضخامت شیشه ها هم متفاوت است و هر چقدر ضخامت شیشه افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز بیشتر می شود. به همین دلیل گاهی برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید شیشه‌هایی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید، اگر به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید به راحتی خراب نمی‌شوند.

کابین دوش حمام چیست

کابین دوش حمام چیست

قیمت کابین دوش حمام

قیمت کابین دوش حمام به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار در قیمت دوش کابین، برند کابین و کشور سازنده آن است. علاوه بر این هر چه اندازه کابین بزرگ‌تر باشد هزینه خرید و نصب آن هم افزایش پیدا می‌کند، نوع و جنس قالب کابین هم در کیفیت و قیمت آن تاثیرگذار است. بهتر است قبل از خرید کابین دوش حمام به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا تعویض کابین دوش حمام نیازمند صرف هزینه های زیاد است.

مطالعه کنید
فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *