بلاگ

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

به دلیل استفاده مدام از شیرآلات، احتمال جرم گرفتن و رسوب در آن وجود دارد. همچنین جای لکه‌های آب روی شیرآلات، نمای بدی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل تمیزکردن شیرآلات دارای اهمیت زیادی است. روش ‌های تمیزکردن شیرآلات باید با توجه به نوع آبکاری آن صورت بگیرد. روش ‌های تمیزکردن شیرآلات باید به‌گونه‌ای باشد که به خود شیرآلات آسیب وارد نکند و همچنین باعث ایجاد خراشیدگی بر روی آن نشود. به همین دلیل بر آن شدیم در این مقاله مؤثرترین و بهترین روش‌های تمیزکردن شیرآلات را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مستر ماکان همراه باشید.

 

روش‌های تمیزکردن شیرآلات مختلف

شیرآلات در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. هرکدام از شیرآلات با توجه به نوع پوشش خود، روش تمیزکردن متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی روش‌های تمیزکردن شیرآلات مختلف می‌پردازیم.

شیرآلات کروم

بهترین روش برای تمیزکردن شیرآلات کروم استفاده از سرکه است. تمیزکردن شیرآلات با سرکه هر چند یکی از روش‌های مؤثر است اما حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است تا سرکه اثر نهایی خود را روی شیرآلات کروم بگذارد. در هنگام استفاده از این روش برای جلوگیری از حساسیت پوستی بهتر است از دستکش استفاده شود. ابتدا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه و ۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس یک دستمال تمیز و نرم را به مخلوط آغشته کرده و به مدت یک ساعت بر روی شیرآلات اجازه دهید که باقی بماند. در پایان با یک اسفنج خشک به صورت کاملاً آرام شیرآلات را تمیز کنید.

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

شیرآلات برنجی

برای تمیزکردن این نوع شیرآلات می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. یکی از روش‌های تمیزکردن شیرآلات، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین بیشتر به‌صورت پودری در بازار وجود دارد. به طور کلی جوش شیرین یک ماده پرکاربرد برای تمیزکردن بیشتر تجهیزات آشپزخانه است. جوش شیرین به دلیل خاصیت بازی، کمترین آسیب را به شیرآلات وارد می‌کند. یک چهارم جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری آب گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. توجه داشته باشید مخلوط حاصل باید به صورت خمیری دربیاید. با کمک یک اسفنج یا دستمال نرم مخلوط خمیری را روی شیرآلات بکشید.

مطالعه کنید
انواع علم دوش و قیمت آن

شیرآلات مسی

برای تمیزکردن و درخشان کردن شیرآلات مسی می‌توان از نوشابه گازدار استفاده کرد. در این روش، ابتدا باید نوشابه گازدار بر روی شیر اسپری شود. بعد از چند دقیقه، شیرآلات توسط یک پارچه نرم مربوط تمیز شود. یکی دیگر از روش‌های تمیزکردن شیرآلات مسی استفاده از آب و صابون است. در این روش ساده و بسیار کاربردی فقط به مخلوطی از آب گرم و چند قطره مایع ظرف‌شویی احتیاج است. سپس کافی است با استفاده از خیساندن یک ابر در داخل این مخلوط، شیرآلات به طور کامل تمیز شود. بعد از چند دقیقه می‌توان شیرآلات را توسط آب سرد به طور کامل آبکشی کرد. در نهایت بهتر است با یک حوله نرم شیرآلات به طور کامل خشک شوند.

شیرآلات طلایی

امروزه لوکس‌ترین و گران‌ترین نوع شیرآلات، نوع طلایی آن است. اما نگهداری و تمیزکردن این نوع شیرآلات به دقت زیادی نیاز دارد. زیرا استفاده نادرست از مواد برای تمیزکردن شیرآلات طلایی باعث سیاه شدن آن می‌شود. برای تمیزکردن این شیرآلات بهتر است از اسپری مخصوص شیرآلات طلایی استفاده شود. زیرا اسپری‌های دیگر ممکن است دارای مواد شیمیایی باشند که باعث آسیب به پوشش طلایی شیرآلات شوند.

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

روش ‌های تمیزکردن شیرآلات در منزل

روش‌های تمیزکردن اجرای مختلف شیرآلات

برای افزایش طول عمر شیرآلات بهتر است هرچند وقت یک بار قسمت‌های مختلف شیرآلات به روش‌های زیر به خوبی تمیز شوند.
تمیزکردن پرلاتور یا سرپوش شیرآلات: قسمت سرپوش از شیر جدا شود و با استفاده از یک مسواک تمیز شود.
شکاف بین قطعات: برای تمیزکردن شکاف‌های متصل دهنده قطعات شیرآلات از نخ دندان استفاده شود.
اهرم یا دستگیره شیرآلات: برای تمیزکردن اهرم یا دستگیره شیرآلات می‌توان از ترکیب سرکه و آب استفاده کرد. کافی است یک اسفنج نرم را به ترکیب آماده شده آغشته کرده و روی دستگیره‌ها به آرامی کشید. برای گرفتن نتیجه مطلوب این کار را می‌توان هفته‌ای سه بار تکرار کرد.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

 

نتیجه گیری

تمیزکردن شیرآلات به طور منظم باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی توجه به این نکته ضروری است که شوینده باید مخصوص شیرآلات باشد. زیرا برخی از این تمیزکننده‌ها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که به شیرآلات آسیب می‌رساند. امروزه انواع مختلفی از شیرآلات تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای مشاهده مدل‌های جدید شیرآلات می‌توانید از فروشگاه آنلاین مسترماکان بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *