بلاگ

انواع اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و کوچک شدن ساختمان‌های مسکونی، استفاده از اجاق گاز رومیزی یا توکار با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این نوع اجاق گازها از زیبایی ظاهری و ابعاد کوچکی برخوردار هستند و بر روی کابینت‌های آشپزخانه نصب می‌شوند. به همین دلیل فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز می‌شوند.
اجاق گاز رومیزی در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها، مزایا و معایب مختص به خود را دارند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب انواع اجاق گاز رومیزی را مورد بررسی قرار بدهیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

انواع اجاق گاز رومیزی بر اساس شیوه کار

به صورت کلی اجاق‌های رومیزی متناسب با شیوه کار خود به دو نوع تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

اجاق صفحه‌ای یا رومیزی گازی

اجاق رومیزی گازی را می‌توان از جمله پرکاربردترین اجاق گازهایی دانست که از طرف‌داران بسیار زیادی برخوردار است. بدین صورت که امروزه در هر خانه ایرانی می‌توان این اجاق گاز رومیزی را مشاهده کرد. دلیل اصلی محبوبیت این اجاق گاز را می‌توان ارزان بودن و در دسترس بودن گاز شهری دانست که باعث کاهش هزینه‌های مصرفی خانواده می‌شود. این مدل اجاق گاز رومیزی در جنس‌های متنوعی نظیر استیل، استیل و شیشه و تمام شیشه تولید و به بازار عرضه می‌شود. مشتریان نیز می‌تواند متناسب با سلیقه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند. از ویژگی‌های اصلی این نوع اجاق گاز رومیزی می‌توان به حرارت بالای آن اشاره کرد که این محصول را به مناسب‌ترین گزینه برای تهیه غذاهای سرخ‌کردنی تبدیل کرده است. علاوه بر این اجاق صفحه‌ای گازی از دستگیره‌هایی برای کم و زیاد کردن شعله گاز برخوردار است که به وسیله آن‌ها می‌توان خیلی راحت و سریع درجه حرارت این اجاق گاز رومیزی را تغییر داد.

مطالعه کنید
اهمیت ترموکوپل و فندک در اجاق گاز

اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی برقی

اجاق گازهای برقی یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین اجاق گازهایی محسوب می‌شوند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت معمول این اجاق گاز رومیزی در دو نوع گرانیتی و استیل که از صفحه‌ای دیجیتالی و لمسی برخوردار است، تولید و به بازار عرضه می‌شود. اجاق گاز صفحه‌ای برقی از انرژی برق برای حرارت دادن مواد غذایی استفاده می‌کند و از قدرت بسیار بالایی برای پخت غذا برخوردار است. بدین صورت که با استفاده از اجاق گاز رومیزی برقی می‌توان خیلی سریع و راحت مراحل پخت غذا را انجام داد.
از ویژگی‌های اجاق گاز برقی در مقایسه با اجاق‌های صفحه‌ای گازی می‌توان به پخش یکنواخت حرارت و هموار بودن سطح آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده تا نظافت و شستشوی اجاق گاز رومیزی برقی خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از اجاق رومیزی گازی صورت بگیرد.

 

انواع اجاق گاز صفحه‌ای بر اساس جنس

اجاق گازهای صفحه‌ای یا رومیزی بر اساس جنسی که به وسیله آن ساخته و تولید شده‌اند، از انواع مختلفی برخوردار هستند. از جمله پرکاربردترین و پرطرف‌دارترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالعه کنید
سیاهی شیرآلات را با این ترفندها از بین ببر

اجاق گاز رومیزی سرامیکی

اجاق گاز سرامیکی که با نام صفحه سرامیکی نیز در بین افراد شناخته می‌شود را می‌توان نسل جدیدی از گازهای رومیزی یا توکار دانست که از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند. این اجاق گاز رومیزی از مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار بالا برخوردار هستند. به نحوی که اگر آب سرد را بر روی صفحه سرامیکی داغ آن بریزید نیز ترک برنمی‌دارد و نمی‌شکند. از دیگر ویژگی‌های اجاق گاز رومیزی سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالای آن در برابر گردوغبار، چربی و سایش‌هایی که بر روی گاز اتفاق می‌افتد اشاره کرد.
  • سطح اجاق گاز سرامیکی خیلی راحت با کشیدن یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود.
  • اجاق گاز رومیزی سرامیکی به صورت ۲، ۴ و ۵ شعله تولید و به بازار عرضه می‌شود و خیلی راحت و سریع نصب می‌شوند.
انواع اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای از تنوع بالایی برخوردار هستند و برای ساخت آن‌ها از شیشه‌های نشکن استفاده می‌شود. به همین دلیل در برابر حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و شکسته نمی‌شوند. اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای به واسطه با کیفیت بودن نوع شیشه‌ای که از آن ساخته شده است، به راحتی شستشو و نظافت می‌شود. با این حال باید این نکته را در نظر داشت که نظافت مداوم اجاق گاز رومیزی و پاک کردن لک و چربی‌ها از روی آن نقش مؤثری در زیبایی و افزایش طول عمر اجاق گاز دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اجاق گازهای شیشه‌ای خیلی راحت و سریع شکسته می‌شود. در صورتی که این نوع اجاق گاز رومیزی در مقابل ضربه مقاوم هستند. به خصوص اگر جنس آن‌ها از برخی شیشه‌های مرغوب نظیر شیشه ایتالیایی باشد.

انواع اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز استیل

یکی دیگر از متریال‌های به کار رفته در اجاق گاز، استیل است. به صورت معمول اجاق گاز استیل در دو نوع ساده و آج‌دار دسته‌بندی می‌شوند. اجاق گاز رومیزی استیل ساده خیلی راحت شستشو و نظافت می‌شود. به همین دلیل در مقایسه با اجاق گاز استیل آج‌دار طرف‌داران بیشتری دارد. اجاق گاز استیل آج‌دار ضد خش است. اما شستشو و نظافت آن به سختی انجام می‌شود. به همین دلیل این نوع اجاق گاز رومیزی استیل بعد از گذشت مدتی بر اثر چرک مردگی بر روی آن، تیره و کدر می‌شود. این موضوع باعث شده است تا امروزه افراد خیلی کمی از این محصول استفاده کنند. به صورت کلی باید توجه داشت که هر دو نوع اجاق گاز رومیزی استیل به مراقبت و نظافت مداوم احتیاج دارند. برای تمیز کردن آن‌ها نیز باید از یک دستمال نرم به همراه محصولات براق کننده استیل که در بازار موجود هستند استفاده کرد.

مطالعه کنید
آشنایی با انواع شیر حمام

 

خرید اجاق گاز رومیزی

مسترماکان فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی انواع اجاق گاز رومیزی با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هدف مسترماکان عرضه محصولات اصل است که تا سال‌های سال قابل استفاده باشد. در صورت نیز به دریافت مشاوره درباره خرید انواع اجاق گاز رومیزی می‌توانید با کارشناس فروش مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *