بلاگ

مزایای شیرآلات هوشمند

مزایای شیرآلات هوشمند

مزایای شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند یکی از انواع شیرآلات مدرن در بازار امروز به شمار می‌رود که در بسیاری از موارد مانند ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر به دلیل دارا بودن مزایای بی شمار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به شیرآلات هوشمند و مزایای استفاده از آنها بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال استفاده از شیرالات کاملا مطمئن در سیستم داخلی ساختمان خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

انواع شیرآلات هوشمند

به صورت کلی می توان شیرآلات هوشمند را در دو دسته زیر قرار داد:
۱٫ شیر لمسی
این محصول همان طور که از نامش پیداست با استفاده از لمس و تماس دست، عمل می کند و زمانی که آن را لمس می کنید، با حرارت دست ها متوجه می‌شود که باید عمل کند و جریان آب را باز کند. استفاده از این محصول برای تمامی مکان ها مانند مکان های عمومی رواج بسیار زیادی دارد، اما بهتر است در محل‌هایی مانند دستشویی عمومی مورد استفاده قرار نگیرد، زیرا ممکن است باعث انتقال میکروب و بیماری شود.
۲٫ شیر چشمی
این محصول دارای سیستمی است که با مشاهده اشیا و یا دست انسان در زیر آن شروع به باز کردن آب می کند و زمانی که شی و یا دست را از زیر آن بیرون آوردید، آب را قطع می کند. این محصول در اکثر موارد برای استفاده در مکان های عمومی بیشتر مورد توجه است زیرا نیازی به لمس دست ها نخواهد داشت و از شیوع آلودگی جلوگیری می کند.

اساس کار شیرآلات هوشمند چگونه است؟

شیرآلات هوشمند بسته به نوع، دارای اساس کار متفاوتی هستند. شیرآلات هوشمند چشمی دارای اشعه مادون قرمز هستند که به نور و کم و زیاد شدن نور بسیار حساس هستند و زمانی که دست خود را جلوی آن قرار می دهید، با کمتر شدن نور دریافتی شروع به عمل می کنند و زمانی که نور به حالت عادی برمی گردد با استفاده از اشعه مادون قرمز متوجه بازگشت نور می شوند و آب را قطع می کنند.
شیرآلات لمسی در مقابل حرارت حساس هستند و زمانی که حرارت دست را متوجه می شوند، شروع به کار می کنند و زمانی که حرارت به دمای محیط بازگشت، عملکرد خود را قطع می کنند.

مزایای شیرآلات هوشمند

مزایای شیرآلات هوشمند

موارد استفاده از شیرآلات هوشمند

امروزه استفاده از شیرآلات هوشمند در مکان های عمومی و همچنین منازل رونق و رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و به صورت کلی می توان گفت موارد استفاده از این شیرآلات بر اساس شکل ظاهری به موارد زیر تقسیم می شود:
• شیر روشویی: این محصول را می توان یکی از پرکاربردترین انواع شیرآلات هوشمند دانست که در بسیاری از مکان ها مانند منازل، دستشویی های عمومی و … کاربرد بی‌شماری دارد و و حتی در بسیاری از هتل ها و مسافرخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
• شیر آشپزخانه: این محصول همانطور که از نامش پیداست در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از رستوران‌ها از این محصول استفاده می‌شود، همچنین انواع لوکس و پرکاربرد آن برای استفاده در آشپزخانه‌های منازل حرف اول را می‌زند.
• شیر سرویس بهداشتی: در سرویس بهداشتی نیز می‌توان از شیرآلات هوشمند استفاده نمود. استفاده از انواع شیرآلات هوشمند سرویس بهداشتی هم برای دستشویی و هم برای حمام کاربرد زیادی دارد.

مطالعه کنید
هود مورب چیست و چه فرقی با هود شومینه ای دارد؟

رنگ های متفاوت شیرآلات هوشمند

با توجه به استقبال مشتریان، امروزه رنگ‌های متفاوتی از شیرآلات هوشمند وارد بازار شده است تا مشتریان بتوانند بنابر سلیقه خود رنگ های متفاوت این محصول را خریداری نموده و در دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار دهند. با نگاهی اجمالی به رنگ‌های متفاوت شیرآلات هوشمند متوجه می‌شویم که این محصول در رنگ‌هایی مانند نقره‌ای، طلایی، سفید و مشکی در بازار موجود هستند. در این میان رنگ نقره یکی از رنگ‌هایی است که بیشترین میزان خریدار را به خود اختصاص می دهد و تمامی افراد با سلایق مختلف رنگ نقره‌ای را در لیست خرید خود قرار می دهند. بعد از این رنگ، رنگ سفید در رده دوم پرفروش ترین رنگ های شیرآلات هوشمند قرار دارد.

مزایای استفاده از شیرآلات هوشمند

استفاده از انواع شیرآلات هوشمند دارای مزایای بی شماری است؛ برای مثال:
• طبق مطالعات انجام شده استفاده از شیرآلات هوشمند باعث می شود تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی گردد و صرفه جویی در مصرف آب در مکان های عمومی تا ۷۰ درصد نیز می‌رسد.
• ضد زنگ بودن شیرآلات هوشمند باعث ماندگاری شکل ظاهری آنها برای سال‌های متمادی می شود.
• با خرید یک باره شیرآلات هوشمند برای سال‌های متمادی می توانید از کیفیت بالای آنها بهره مند شوید.
• برخی از افراد به دلیل ظاهر تجملاتی و لوکس این محصول را پسندیده و خریداری می کنند.
• برخی از شیرآلات هوشمند دارای نمایشگر درجه آب هستند که در هنگام حمام کردن و یا شستن ظروف به افراد کمک می‌کنند بتوانند درجه مناسب را به راحتی بیابند.
• با استفاده از این محصول از افت فشار آب در طبقات بالاتر جلوگیری خواهد شد.
• شیرآلات هوشمند به دلیل کاهش تماس اشیا با دست می توانند از انتقال آلودگی و ویروس ها جلوگیری کنند.
• نصب آسان این محصول یکی دیگر از مزایای استفاده از آن است.

مزایای شیرآلات هوشمند

مزایای شیرآلات هوشمند

قیمت شیرآلات هوشمند

یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر روی قیمت شیرآلات هوشمند را می توان لمسی و یا چشمی بودن آن عنوان نمود به صورت کلی شیرآلات چشمی دارای قیمت بالاتری نسبت به شیرآلات لمسی هستند و در بازار با قیمت بالاتری به فروش می رسند، اما قیمت شیرآلات هوشمند به موارد متعدد دیگری نیز بستگی دارد، برای مثال:
• برند شیرآلات تاثیر به سزایی بر روی قیمت آن دارد.
• جنس به کار رفته در شیر باعث بالا و یا پایین آمدن قیمت آن می شود.
• کیفیت ساخت محصول تاثیر ویژه ای بر روی قیمت دارد.
• اگر محصول دارای اندازه بزرگتری باشد میزان مواد اولیه استفاده شده در آن بیشتر است و قیمت آن به مراتب بالاتر می‌رود.
• برخی از انواع شیرآلات به دلیل دارا بودن حالت لوکس و تجملاتی کمتر به بازار عرضه می‌شوند و به دلیل پایین‌تر آمدن میزان عرضه، قیمت آنها بالاتر می رود.

مطالعه کنید
مقایسه سینک توکار و روکار

سخن پایانی
در مطالب بالا پیرامون شیرآلات هوشمند و مزایای آن بررسی کردیم. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین شیرآلات هوشمند با برندهای برتر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *