بلاگ

مشکلات رایج فرها

مشکلات رایج فرها

مشکلات رایج فرها

فرها یکی از لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه هستند. اما گاهی اوقات ممکن است برای فرها مشکلاتی به وجود بیاید که در عملکرد آن ها اختلال ایجاد کند. در برخی موارد تعمیر این مشکلات در منزل به سادگی امکان پذیر است. اما در موارد جدی تر باید از تعمیرکارهای متخصص لوازم برقی کمک بگیرید.
در این مقاله در مورد برخی از مشکلات رایج فرها و نحوه تعمیر آن ها با شما صحبت می کنیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

مشکل اول: شعله فر روشن نمی شود

یکی از مشکلات رایج فرهای گازی روشن نشدن شعله است. هر چند در صورت کار نکردن جرقه زن الکتریکی می توان از کبریت استفاده کرد، اما اگر خود مشعل روشن نمی شود و این مشکل به خاطر قطعی برق نیست، باید علت آن را پیدا کرد.
۱- برای رفع این مشکل ابتدا دریچه مشعل، سری مشعل و اجزای آن را بردارید.
۲- در صورتی که غذای مانده مشاهده می کنید با استفاده از یک مسواک آن را پاک کنید.
۳- دریچه، سری و روکش مشعل را تمیز کنید. برای تمیز کردن از ابزارآلات تیز استفاده نکنید.
۴- سیم هایی را که به جرقه زن متصل هستند، برای کنترل مدار بررسی کنید.
۵- در صورتی که یکی از اتصالات شل شده است، آن را سفت کنید.
۶- در صورتی که هنوز مشعل روشن نمی شود، باید جرقه زن را عوض کنید.

مشکلات رایج فرها

مشکلات رایج فرها

مشکل دوم: المنت فر گرم نمی شود

اگر فر شما برقی است یکی از مشکلات رایجی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که المنت فر گرم نمی شود. المنت های فر برای گرم شدن به الکتریسیته نیاز دارند. به دلایل مختلفی ممکن است این المنت ها خراب شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. اگر یکی از المنت ها گرم نمی شود، می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
۱- المنت فر را با یک فر دیگر که می دانید المنت آن کار می کند عوض کنید. به راحتی آن را از سوکت المنت جدا کرده و به آن یکی که کار می کند متصل کنید.
۲- اگر المنت درست کار می کرد و گرم شد مشکل از المنت است؛ باید آن را عوض کنید.
۳- در صورتی که المنت سالم گرم نشد، مشکل از سویچ یا سوکت است. اگر سوکت به ظاهر سوخته یا آسیب دیده است، بهتر است که المنت را عوض کنید.
۴- المنت را دوباره تست کنید. اگر هنوز کار نمی کند، سویچ را عوض کنید.

مطالعه کنید
خرید اجاق گاز رومیزی شیشه ای

مشکل سوم: در فر کامل بسته نمی شود.

یکی از عواملی که در کیفیت پخت مواد غذایی داخل فر تاثیر می گذارد، کامل بسته شدن در فر است. هر گونه درز می تواند کیفیت پخت غذا را به مقدار قابل توجهی کم کند و باعث مشکلات متعددی از جمله نوسانات دمایی گردد. برای رفع این مشکل شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید.
۱- واشرهای درزگیر را چک کنید. اگر واشر درزگیر به شدت کثیف، سوخته یا خراب شده است پس باید با یک واشر اصل کارخانه جایگزین شود.
۲- مطمئن شوید که در فر شما تاب بر نداشته است. برای این کار پیچ های صفحه‌ در را شل کنید، چند بار در را به عقب و جلو خم کنید و سپس دوباره پیچ ها را در جای خود سفت کنید. بعد از اینکه در را بستید، بررسی کنید که هیچ فاصله‌ زیادی وجود نداشته باشد.

مشکل چهارم: چراغ فر از کار افتاده است.

یکی از ساده ‌ترین مشکلات فر، از کار افتادن چراغ است. برای تعمیر چراغ فر مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- اگر لامپ داخل فر شما از کار افتاده است آن را با یک لامپ نو عوض کنید.
۲- در صورتی که با تعویض چراغ، مشکل حل نشد، احتمال دارد عیب از کلید چراغ باشد. کلید چراغ به وسیله یک سیم و کنترل الکتریکی به لامپ متصل شده است. اگر در مورد سیم‌کشی برق اطلاعی ندارید بهترین راه درست کردن آن این است که با یک تعمیرکار مشورت کنید.

مشکلات رایج فرها

مشکلات رایج فرها

مشکل پنجم: غذا به صورت یکنواخت پخت نمی شود.

پخت غیر یکنواخت مشکل رایج دیگری است که معمولاَ در هنگام آشپزی با فر خود را نشان می دهد. برای این که بتوانید این مشکل را حل کنید مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- حسگرهای دما و المنت های حرارت را به دقت بررسی کنید.
۲- اگر قطعات بالا به خوبی کار می‌کنند، پس احتمالاً مربوط به این است که قفسه و سینی فر در جای نادرست قرار گرفته‌است. احتمالاً تنظیم ارتفاع قفسه ها در زمان پخت غذاهای خاص مشکل شما را برطرف خواهد نمود.
۳- اگر تمام موارد بالا را چک کردید و مشکل شما حل نشد شاید پخت غیر یکنواخت مواد غذایی به دلیل نامناسب بودن ظرف شما است. بهتر است ظرف خود را عوض کنید؛ یا شاید نیاز باشد در زمان پخت و پز طولانی مدت، ظرف غذایتان را بچرخانید.

مطالعه کنید
مشکلات رایج اجاق گازها

صحبت نهایی
قبل از سعی در تعمیر هرگونه قطعه برقی فر مطمئن شوید که دستگاه به پریز وصل نباشد و با احتیاط ادامه دهید. در صورتی که موفق به تعمیر فر نشدید بهتر است از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.
توجه داشته باشید که ممکن است مشکلات خاصی برای فر به وجود آمده باشد که از نظر اقتصادی ارزش تعمیر نداشته باشند. این مشکلات شامل خرابی سیستم قفسه، زنگ زدگی پوشش داخلی فر و بالا بودن سن آن می‌شود. اگر فر شما بیش از ۳۰ سال دارد، احتمال این هست که قطعات یدکی آن دیگر وجود نداشته باشند و تعویض کل فر می‌تواند از تعمیر آن آسان‌تر باشد.
برای خرید فر از برندهای معتبر و بهترین قیمت می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.

مطالعه کنید
روش های تمیز کردن روشویی سنگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *