بلاگ

مشکلات رایج شیرآلات

مشکلات رایج شیرآلات

مشکلات رایج شیرآلات

شیرآلات می توانند به دلایل مختلفی از کار بیافتند. تعمیر شیرآلات در برخی موارد کار آسانی است اما در برخی موارد نیز شما باید از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.
همان طور که می دانید شیرآلات انواع مختلفی دارند. یکی از انواع شیرآلات؛ شیرآلات هوشمند است. اگر شیرآلات شما هوشمند است بهتر است برای تعمیر از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا اگر تجربه کافی در تعمیرات نداشته باشید می توانید باعث ایجاد خسارات جدی شوید.
در این مقاله به بررسی مشکلات رایج شیرآلات اهرمی و پیچی و نحوه تعمیر آن ها می پردازیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

مشکل اول: فشار آب کم است

به طور معمول، فشار آب کم از یک سوپاپ به وسیله دیورتور اسپری آن ایجاد می شود. دریچه دیورتور یک قطعه کوچک است که در داخل بدن سوپاپ تعبیه شده است. این مبدل آب را به داخل شیر تغییر می دهد. اگر شیر را باز می کنید و آب فشار همیشگی را ندارد باید دریچه دیورتور را بررسی کنید که تمیز باشد. در اغلب موارد این دریچه با مواد معدنی کوچک مسدود می شود. در صورتی که بعد از تمیز کردن دریچه، مشکل حل نشد ممکن است نیاز به تعویض دیورتور باشد.
البته یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث بروز مشکلات در شیرآلات شود، هوادهنده است. هوادهنده مانند دیورتور می تواند با یک برس و محلول تمیز کننده، تمیز شود. از سرکه نیز می توانید استفاده کنید تا مواد اضافی را حذف کنید و آن را پاک کنید.
در صورتی که همچنان فشار آب کم است بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید که مشکل را بررسی کند.

مشکلات رایج شیرآلات

مشکلات رایج شیرآلات

مشکل دوم: شیرآلات چکه می کنند

چکه کردن شیرآب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در برخی موارد به راحتی می توان آن را حل کرد. البته چگونگی رفع این مشکل به نوع شیر نیز بستگی دارد که در ادامه به صورت مختصر توضیح می دهیم.
رفع چکه کردن شیر آلات اهرمی:
از جمله رایج ترین دلایل چکه کردن شیر آب در شیرآلات اهرمی خرابی کارتریج است. در این مواقع تنها راه حل موجود تعویض کارتریج است. توصیه می‌شود که از یک متخصص برای انجام این کار استفاده کنید.
اگر از زیر دسته اهرمی شیرآلات شما آب می‌چکد، از سفت بودن مهره کارتریج آن اطمینان حاصل کنید زیرا معمولاً وقتی این مهره ها به میزان کافی سفت نشده باشند چنین مشکلاتی را به وجود می‌آورند.
رفع چکه کردن شیرآلات پیچی و فلکه‌ای:
یکی از دلایل چکه کردن شیر آب در شیرآلات پیچی خراب شدن واشر شیر است. بنابراین باید واشر معیوب را تعویض کنید تا مشکل حل شود. در صورتی که بعد از تعویض واشر همچنان شیر چکه می کرد احتمال خرابی مغزی شیرآلات وجود دارد.

مطالعه کنید
فاکتور های مؤثر در قیمت سینک ظرفشویی

مشکل سوم: سر و صدای اضافی از شیرآلات به گوش می رسد

هنگام باز و بسته کردن شیرآلات ممکن است صداهای مختلفی به گوش برسد. این صداها می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. در صورتی که خانه شما نوساخت نیست و قدیمی است احتمالاً لوله آب باعث به وجود آمدن این صدا می گردد. در چنین حالتی باید اقدام به تعویض لوله نمایید. البته برای انجام این کار نیاز به کمک گرفتن از یک لوله کش باتجربه دارید و همچنین کاری زمان بر خواهد بود.
یکی دیگر از دلایل این سر و صداها می تواند خرابی واشر باشد. به منظور از بین بردن سروصدا ابتدا واشر را سفت کنید. اگر مشکل حل نشد باید برای تعویض آن اقدام کنید.
گاهی اتصال میله‌های فلزی ساقه به مقاطع اتصال‌دهنده نیز ممکن است این سروصدا را به وجود آورده باشد. بعد از بیرون آوردن ساقه و نیز حین پوشش ساقه ها اقدام به روغن کاری آن ها نمایید. احتمالاً بعد از روغن کار دیگر مشکل صدا برطرف می گردد. اگر باز هم صدا به گوش رسید احتمال دارد ساقه ها دچار پوسیدگی شده باشند. بعد از تعویض ساقه اگر صدا ادامه داشت مغزی شیر را به طور کامل تعویض نمایید.

مطالعه کنید
وال هنگ چیست

مشکل چهارم: دسته شیر اهرمی سفت شده است

دسته شیرآلات اهرمی به دلایل مختلفی مانند خراب شدن مغزی یا کارتریج، پوسیدگی واشر، رسوب گرفتن مغزی
خشک شدن واشر و کارتریج می تواند سفت شود.
در اغلب موارد با تمیز کردن قطعات داخلی از رسوب و جرم و یا روغن کاری مشکل حل می شود. در صورتی که حل نشد باید به فکر تعویض قطعات باشید.

مشکلات رایج شیرآلات

مشکلات رایج شیرآلات

صحبت نهایی
در این مقاله درباره علت های رایج چکه کردن شیر آب و راه های رفع آن توضیحاتی دادیم. اما باید توجه داشته باشید که هر چقدر کیفیت شیرآلات شما بالا باشد به همان اندازه شما کمتر با مشکل مواجه خواهید شد. انتخاب شیرآلات با کیفیت نه تنها از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری می کند بلکه مزایای دیگری نیز دارد. از جمله این مزیت ها می‌توان به پیشگیری از هدر رفتن آب، کاهش مبلغ قبض‌های پرداختی، جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه‌ای که برای تعمیر شیرآلات صرف می‌شود اشاره کرد.
برای خرید شیرآلات با کیفیت می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. ما در مسترماکان بهترین محصولات را با قیمت رقابتی در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم. توجه داشته باشید که تمام شیرآلات موجود اصل و از برندهای معتبر هستند.

مطالعه کنید
چرا شیشه گاز صفحه ای می شکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *