بلاگ

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم؟

اجاق گازها انواع مختلفی دارند که پر فروش ترین آن، اجاق گاز استیل است. زیرا این نوع از اجاق گازها دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که باعث شده است در بین مردم محبوب شوند.
یکی از مزیت های بسیار مهم اجاق گاز استیل، تمیز کردن بسیار راحت آن است. در این مقاله از مسترماکان می خواهیم در مورد نحوه نگهداری و نظافت گاز های استیل با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

روش های تمیز کردن اجاق گاز استیل

برای تمیز کردن لکه ها و کثیفی های روی گاز استیل روش های مختلفی وجود دارد که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • گاز استیل را با آب و مایع ظرف ‌شویی تمیز کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز کردن اجاق گاز استیل، استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. برای این کار کافی است که دو یا سه فنجان آب گرم را در ظرفی بریزید و چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید. سپس اسفنج یا اسکاچی را به این محلول آغشته کنید و روی گاز بکشید. از وارد کردن فشار بیش از اندازه به نحوی که روی اجاق گاز استیل، خراش ایجاد شود اجتناب کنید.
در صورتی که لکه های روی اجاق گاز سخت است بهتر است که آب گرم باشد تا بتواند چربی ها و آلودگی ها را بهتر حل کنید.

  • گاز استیل را با جوش شیرین تمیز کنید
مطالعه کنید
هود مخفی چیست

یکی دیگر از مواد طبیعی که می توانید از آن برای تمیز کردن اجاق گاز استیل استفاده کنید، جوش شیرین است. میزان مساوی جوش‌ شیرین و آب را با یکدیگر مخلوط‌کنید تا یک مخلوط خمیری شکل به دست آید. مقداری خمیر را روی فرچه نرم یا دستمال بزنید. دستمال یا فرچه روی لکه را بسابید، البته حواستان باشد که این کار را در جهت رگه‌های اجاق‌گاز انجام دهید .
بعد از آن که لکه های روی اجاق گاز تمیز شد، باید با استفاده از یک دستمال تمیز، سطح گاز را تمیز کنید. در هنگام پاک کردن جوش‌شیرین نیز حواستان باشد تا در جهت رگه‌های استیل این کار را انجام دهید. قبل از آنکه از اجاق گاز استفاده کنید اطمینان حاصل کنید که سطح گاز به خوبی خشک شده است.

  • گاز استیل را با ترکیب روغن و سرکه تمیز کنید

یکی از ترکیب هایی که کمتر شناخته شده است اما تاثیر زیادی در تمیز کردن اجاق گاز استیل دارد، ترکیب روغن و سرکه است. برای این که ابتدا سرکه را داخل اسپری بریزید و سپس لایه ضخیمی از سرکه را روی گاز استیل خود ایجاد کنید. با استفاده از دستمال سرکه را روی گاز پخش کنید و با سعی کنید گاز را پاک کنید. در مرحله بعدی باید دستمال را به مقدار کمی روغن پخت‌وپز آغشته کنید و اجاق‌گاز استیل را در امتداد رگه‌های پاک‌کنید.
برای آنکه نتیجه بهتری بگیرید اجازه دهید که روغن برای چند دقیقه روی گاز باقی بماند. در پایان روغن را از سطح گاز پاک کنید. توجه داشته باشید که از سرکه مخصوص تمیزکاری یا سرکه سفید استفاده کنید.

  • گاز استیل را با تمیزکننده مخصوص تمیز کنید
مطالعه کنید
تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست

در برخی موارد ممکن است که گاز شما با مواد طبیعی تمیز نشود و لکه ها سخت باشند. در این شرایط شما باید از تمیزکننده های مخصوص استفاده کنید که قدرت بیشتری هم در پاک کردن لکه ها دارند. طیف گسترده‌ای از این محصولات در فروشگاه‌ها موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .
تمیزکننده های استیل به‌نوعی متفاوت از یکدیگر هستند، بنابراین طبق دستورالعمل گفته‌شده روی آنها، از آن ‌‌ها استفاده کنید. عموماً باید آن‌ها را مستقیماً روی گاز استیل اسپری کرد و سپس به‌وسیله دستمال یا اسفنج مرطوب گاز را تمیز کرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از تمیز کننده های بسیار قوی استفاده نکنید زیرا می تواند به سطح اجاق گاز استیل شما آسیب برساند. حتما بررسی کنید تمیزکننده مناسب اجاق گاز باشد.

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

اجاق گاز استیل را چگونه تمیز کنیم

نکات مهم که باید در ارتباط با تمیز کردن اجاق گاز استیل بدانید

• به هیچ عنوان اقدام به تمیزکردن گاز داغ نکنید. قبل از شروع به تمیز کردن گاز، بگذارید تا کاملاً سرد شود.
• از مواد خورنده و ساینده استفاده نکنید.
• از سیم یا فرچه استیل برای تمیز کردن استیل استفاده نکنید. زیرا باعث خواهد شد روی گاز شما خط و خش ایجاد شود.
• از دستمال مایکروفایبر استفاده کنید.
• در صورتی که بعد از تمیز کردن اجاق گاز استیل، متوجه شدید که تغییری در عملکرد گاز ایجاد شده است به عنوان مثال رنگ شعله ها تغییر کرده است حتما از یک سرویس کار بخواهید که گاز شما را بررسی کند. زیرا ممکن است هنگام تمیز کردن گاز به برخی از قطعات آن آسیب رسانده باشید.

مطالعه کنید
کابین دوش حمام چیست

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *